2010年12月15日

猴棗末

前排 Jayson 有幾聲咳,朝早有一大舊痰。因為見問題唔係好嚴重,所以諗住自己處理一下先。之前 Jayson 咳,都試過食「猴棗末」。但一支要百幾蚊,都幾重皮。通常我有中醫藥問題,我都會問一下郭生。除咗因為佢係前化學家之外,而更重要嘅係:佢屋企有個中醫。

「阿仔有幾聲咳、痰同條喉嚨都幾緊下。我想佢食支猴棗末。佢食開余仁生,但好鬼貴。你個女食開邊隻牌子?」

「「末」就梗係貴啦。「末」係純猴棗。阿女食散咋。有其他中藥成分,一支唔夠力咪食兩支囉。效果都還可以,而且計落化算好多。猴棗末都係放一支喺屋企看門口㗎咋。」

「哦… 明白!咁我去睇下有冇散先。」

「其實你知唔知猴棗係咩嚟?」

「唔知…」

「想唔想知?都幾核突喎。」

「快講!」


原來「猴棗」,並非好似茶葉「馬騮搣 」一樣,用馬騮去採嘅棗。稱之為棗,只因佢嘅形狀似。其實佢係猴子嘅腸胃結石(Bezoar)!我心入面第一個疑問:究竟邊條友會咁變態,走去攞啲猴子嘅腸胃結石嚟食?!神農士嘗百草啫,結石都敢食?!真係要寫個「服」字!

上網一查,竟然除咗中國人之外,仲有其他人一樣咁變態!古阿拉伯人都有用結石嚟治病解毒。不過故事聽落都幾合理。話說啲鹿(唔知點解)會走去食蛇。食完之後,因為全身發熱,會走去浸水。我懷疑情況就好似我哋食蛇羹進補一樣。之後,喺佢哋嘅腸胃中,就會出現擁有解毒嘅功效嘅結石。但究竟邊個會「試食」,真係令人匪而所思…。我相信會係另一個殘酷嘅故事。

而猴棗,出自《藥物出產辨》:「猴棗生於老猿猴之胃及肝膽間,緣猿猴常食各種山果,積年累月,其精液所結成為石者,形如棗,猶如牛之生黃,狗之生寶。故治效亦相類也。猴棗為治熱痰最靈捷之聖藥,功勝西黃八寶散,暨諸祛熱痰藥。」

另見於《飲片新參》:「猴棗味苦性寒有消痰鎮驚、清熱解毒的功能,古代稱之為治熱痰之聖藥。臨床多用以治療痰熱喘嗽、小兒驚癇等病。中藥中的猴棗散就是以猴棗作為主藥。」
望住支猴棗末,真係好難令我相信啲馬騮會結咁多石!更加唔敢諗啲石係點樣「採」番嚟。唯有正面啲去諗,我哋都係幫啲馬騮去除結石啫。一家便宜,兩家著。

所以猴棗末都係有必要時先好食。除咗「心理因素」之外,猴棗仲非常寒涼,不宜長期服用。只係咳嗽痰多的話,可以考慮猴棗散。但猴棗散亦有多種配方,成份效能都唔同,所以要加注意。最後,猴棗嘅粉末會整黑啲牙,所以食用嘅時候最好避免同啲牙接觸太多啦。



~ Lindberg

36 則留言:

  1. MaG (馬姬)上午8:00

    我姨甥女一有咳或者唔舒服, 我個妹就會帶佢去御用中醫師度睇睇, 呢個中醫師好夾我個姨甥女, 佢幾個月大果陣已經開始睇佢, 睇到e+我個姨甥女都3歲幾lu, 不過我個妹就唔會比呢d"末"佢個女食, 因為佢覺得一定要對症下藥先最好喎~ 一個小朋友咳或者唔舒服, 係一定有原因嘅, 若果淨係止咳而唔去解決小朋友本身嘅問題所在, 咁佢再咳番嘅機會仍然係好大架呢~ hehe...

    回覆刪除
  2. Jojit Au Yeung上午8:00



    妳講得啱!唔知頭唔知路真係唔好亂食藥!

    回覆刪除
  3. 咦, 郭生屋企有個中醫!? 咁好方便喎!!!

    我第一次去買時係去余仁生門市買, 我問佢末同散有咩分別, 佢話散有其他中藥成份(即係溝稀左d猴棗末, 用少左咪平d囉), 而咳有分寒、熱2類, 末就2隻咳都見效, 散就只係對其中一隻咳有效咋(唔記得係邊隻...), 唔知係真唔係呢? 可唔可以問問郭生丫? 仲有有燒好似唔食得...

    回覆刪除
  4. Jojit Au Yeung上午8:00



    以我理解,應該係倒轉。等郭生得閑同佢研究下。

    回覆刪除
  5. 米b都係食散,但食開位元堂,都ok的~

    回覆刪除
  6. Jojit Au Yeung上午8:00



    買定啲看門口先!

    回覆刪除
  7. 米爺bb都散過,依家無啦.

    咁人石...

    回覆刪除
  8. Jojit Au Yeung上午8:00



    啲人食埋咁多化學野,如果有石,一食必定即死!

    回覆刪除
  9. I still have a gallstone sitting in a jar at home; it's yours if you wanna try it out ;-)

    回覆刪除
  10. Jojit Au Yeung上午8:00



    Let's cook it together in Chinese New Year!!!

    回覆刪除
  11. My mom is the Chinese practitioner. To answer Koko's question, 散 is indeed very neutral and mild that can generally apply in both 寒 and 熱 situations. And since it is very mild, it doesn't work when it is in fever and 炎症, so I usually feed to my toast after her fever / soar throat and western medicine courses are over in order to clear her phlegm. Hope this clarified.

    回覆刪除
  12. Jojit Au Yeung上午8:00



    咦!我中喎!哈哈哈…

    回覆刪除
  13. 郭太 :
    My mom is the Chinese practitioner. To answer Koko's question, 散 is indeed very neutral and mild that can generally apply in both 寒 and 熱 situations. And since it i...


    Thanks!!! 真係好清楚, 明晒~~~

    我其實買過幾次架喇, 但係俾mavis連續食, 所以嚴格來講我都係得一次經歷, 果次就係mavis氣管炎之後食, 用來清佢d手尾。

    回覆刪除
  14. Jojit Au Yeung上午8:00



    對付氣管炎真係幾靈喎。

    回覆刪除
  15. 你都好呀,可以食猴棗散Jeremiah 同Jethro 都有 g6pd,所以只可以食猴棗末,一有咳必定食一盒,重一咳就兩個一齊......真係骨 "la" 都赤埋

    回覆刪除
  16. Jojit Au Yeung上午8:00



    兩個都有呀?雖然有啲煩,不過問題唔大啦,注意下飲食囉。係會肉赤啲,但健康第一!
    自從自己同個仔病得多,我都大概知道有咩可以自己做下。好多時都可以令個病唔好嚴重落去。感冒咳之類,最緊要先下手為強,保持呼吸管道暢通。咁就好快自己好番㗎啦!

    回覆刪除
  17. wingwing上午8:00

    謝謝你詳細介紹啊,

    我聽完...心都寒埋啊.

    回覆刪除
  18. 我發現每次我隔一排先上黎望下你個blog,都教識我好多小知識~~呢度好似係「生活小百科」咁!多謝賜教多謝賜教!!!哈哈哈

    回覆刪除
  19. Jojit Au Yeung上午8:00



    都可以當內臟咁食啫… 唔驚… 嘅…

    回覆刪除
  20. Jojit Au Yeung上午8:00



    別客氣!咁就要成日上嚟睇下我先得啦!!!

    回覆刪除
  21. anson出世買左一盒, 好似仲未食哂...(touchwood)

    回覆刪除
  22. Jojit Au Yeung上午8:00



    有盒看門口都好嘅…

    回覆刪除
  23. 未睇中醫之前, 都有食過一次, 吃完真係好快好, 不過之後都睇中醫, 所以都無再食...原來係結石...又真係幾殘忍, 聽落唔多舒服...

    回覆刪除
  24. Jojit Au Yeung上午8:00



    真係唔知佢點採集… 諗起都驚驚…

    回覆刪除
  25. hazel 媽咪上午8:00

    最近先有時間開始睇你個卜, 原來...咁正, 好有資料性bor...等我追開戰友時都追埋你先...

    多多指教啦!!!

    回覆刪除
  26. Jojit Au Yeung上午8:00



    哈哈哈… 都係見有啲有趣資訊,大家分享下啫。多多指教!

    回覆刪除
  27. 路過者上午8:00

    你好,我剛剛search猴棗末,見到你既blog,我想問一問我女女(剛剛一歲)咳左成個幾兩個月喇,睇西醫都睇左4,5次,都好似好d唔好d,醫生話轉天氣氣管敏感,之前夜晚都有咳醒,依家好左d但成日聽到佢佢有痰聲,同好似咳唔出,我想問下咁我好唔好買猴棗末/猴棗散比佢食好呢??(清埋d啖)

    回覆刪除
  28. Jojit Au Yeung上午8:00



    我哋都有試過因為咁而食。好難講有冇神效。如果真係氣管敏感,我唔會食囉。因為食咗都未必有用。
    如果唔係細菌感染未清,屋企附近空氣差,近排又乾啲,我都係建議放濕。方便又唔洗食藥。Jayson 依家每朝都會咳幾聲先順番。可能依家啲空氣真係無以前咁好,所以先多咗啲麻煩野!唉…
    希望幫到你!

    回覆刪除
  29. 路過者上午8:00

    Lindberg :
    多謝你的詳細回應!!thnak you!!


    我哋都有試過因為咁而食。好難講有冇神效。如果真係氣管敏感,我唔會食囉。因為食咗都未必有用。

    如果唔係細菌感染未清,屋企附近空氣差,近排又乾啲,我都係建議放濕。方便又唔洗食藥。Jayson 依家每朝都會咳幾聲先順番。可能依家啲空氣真係無以前咁好,所以先多咗啲麻煩野!唉…

    希望幫到你!
    ...

    回覆刪除
  30. Jojit Au Yeung上午8:00



    別客氣。希望你的小朋友健健康康!

    回覆刪除
  31. beautiful girl上午8:00

    我個仔都13歲,D痰咳極都咳唔到,試過煲D清熱茶+川貝,食左5-6次都無效。跟住記起有嬰兒3寶,立即想起"猴棗散". 於是走去余仁生買給"猴棗末"俾個仔食(200.00/樽),真係1樽見效,應該食多樽就好番,係真物有所值,好過睇西醫睇極都唔好…

    回覆刪除
  32. Jojit Au Yeung上午8:00



    諗落真係好神奇。不過我覺個都好講彩數,睇啲藥夾唔夾。我哋無乜食中藥,因為 Jayson 嘅西醫好好,每次開啲藥都好見效。非常抵讚!

    回覆刪除
  33. "猴棗末"真係好好, 唔只小朋友食得架, 大人, 老人都好好, 我長年氣管敏感, 不斷狗咳, 睇完醫生都無用, 我記得幾年前唔知邊個介紹我食, 初時都半信半疑, 又貴喎, 當時都13x@樽, 點知一食完, 一分鐘即刻見效, 好神奇, 之後都有買幾支睇門口, 食晒之後原本都想買, 但係個價不斷上升, 轉買其他名牌的"猴棗散"啦, 點知難食又無料到...之後就忘記佢....到而家屋企有長者咳唔停, 睇極醫生都唔好, 如果"猴棗散"有其他中藥溝又怕佢地食咗有唔妥, 而"猴棗末"純尐, 問個 sale 話"末"長者會好尐, 頭先去買啦, 嘩....而家起到成200蚊一樽, 重要四圍斷貨....打好多電話, 差不多全港九總算查到得有一間可以比貨我, 唯有出血留四支...希望佢地食一支見效啦, 另一支睇門口啦, 否則又要出血.......如果有其他代替品同"猴棗末"功效差不多就好啦......

    (我想聲明, 我同余仁生/猴棗末/猴子/結石唔任任關係, 無任何利益, 以上只係見大家都研討緊"猴棗x", 所以答咀) ^^"

    回覆刪除
  34. Jojit Au Yeung上午8:00



    我都有一支看門口。好彩未洗用!亦都希望唔洗用啦!哈!

    回覆刪除
  35. 肥腿媽上午8:00

    我仔三歲,咳得好勁,有痰,有發燒時食吾食得? 食散好定末好?,

    回覆刪除
  36. Jojit Au Yeung上午8:00



    有痰可以試下喎。但如果有食西藥,就唔好同一個時間食喇。通常我哋都係剛剛起,或清唔到先會食。
    散嘅效力好似冇咁顯著。前一排阿仔開始有幾聲咳,都有畀阿仔食散。唔知係唔係已經五歲幾,好似冇乜幫助。

    回覆刪除