2013年8月27日

蜆是怎樣繁殖的?

這晚接 Jayson 放工(做完茄哩菲),我帶他坐船回家。到了北角碼頭,Jayson 媽下令叫我買兩隻蟹加餸。而 Jayson 便嚷著要吃蜆,雖然沒有花甲,幸好也買到沙白。$30 買了一大袋。

這是工人姐姐第一次炒蜆,鑊氣雖然不足,但新鮮的海鮮還是好好味。Jayson 左右開弓,一邊吃,一邊拿著蜆殼來把玩。他問媽咪:

「您知唔知啲蜆點生 baby 㗎?」

「我都唔知喎…」媽咪回答說。

「等我話您知啦。」他說。


他把一個蜆殼放進另一個蜆殼,然後說:

「當蜆媽咪『big bob』(打嗝),咁佢個 baby 咪就咁飛出嚟囉。」


媽咪口中那啖飯險些隨著那隻蜆 baby 噴了出來。雖然覺得很好笑,但大家應該開始明白,Jayson 為甚麼一餐飯要吃一個多小時。唉…

當然,蜆並非這樣繁殖。於夏天的時候,蜆爸爸和蜆媽媽會在暖暖的海水中,漁翁撒網般釋放出卵子和精子(這是我不會在海灘游泳的其中一個原因。試想象一下,當張開口,成萬上億的蜆爸爸精子沖入口中… 感覺非常惡心…)。當卵子和精子有幸結合之後,就會開始細胞分裂,變成幼蟲。之後長出吸盤和硬殼,最後加上蒜蓉、豆豉、和辣椒,就變成我們所吃的豉椒炒蜆。但亦有些貝類是用類似 Jayson 所講的方法繁殖,例如田螺,卵子於田螺媽媽體內受精,然後孵化。(這亦是我不愛吃田螺的原因,因為往往都會吃到一口田螺 baby。善哉…善哉…

~ Lindberg



8 則留言:

  1. 食餐飯都學到野, 我就情願食得慢喇。

    回覆刪除
  2. Jojit Au Yeung上午8:00



    我差啲要裝部電腦喺食飯枱去解答佢啲問題。但好彩我依家有 Nexus 7!呵呵呵呵呵…

    回覆刪除
  3. mag (馬姬)上午8:00

    食餐飯都咁開心, 真係"愛回家"喇! XDD

    回覆刪除
  4. Jojit Au Yeung上午8:00



    但勞氣嗰陣我冇寫啫。「食快啲啦!」「快啲食啦!」「個口又停咗啦!」「對眼望住邊到呀?」「一啖飯一啖餸呀!」… 嘔血…

    回覆刪除
  5. mag (馬姬)上午8:00

    哈哈~ 似我姨甥女卓琳做功課果陣丫~ 我妹話佢間唔屎發夢, 知佢識, 但係遊雲唔知自己做乜果下最攞命~ 忟到佢死喎! XDD
    Lindberg :

    但勞氣嗰陣我冇寫啫。「食快啲啦!」「快啲食啦!」「個口又停咗啦!」「對眼望住邊到呀?」「一啖飯一啖餸呀!」… 嘔血…


    回覆刪除
  6. Jojit Au Yeung上午8:00



    好彩 Jayson 做功課唔會咁啫。否則必定嘔血!

    回覆刪除
  7. 科學家的頭腦

    回覆刪除
  8. Jojit Au Yeung上午8:00



    優良遺傳。嘩咔咔咔咔咔…

    回覆刪除