2010年10月14日

兒童體智測研

因為上次的閉眼事件,復診時,醫生希望為 Jayson 做一次兒童體智測研,排期大約需要半年。這天醫院突然打電話來,說有一個時段騰空了出來,可以替 Jayson 做一個評估。雖然見 Jayson 現在沒有甚麼問題,但見一見(相識的)醫生還是好的。

下午來到大口環根德公爵夫人兒童醫院。Jayson 只在車上小睡片刻,我有點擔心會影響他的表現。而且兒童體智測研需要做差不多兩小時,都驚會幾辛苦。

入到醫生房,除了一張大寫字檯,還有一張小童桌椅,和一條五六級的樓梯。沒有可愛的裝飾,但見也有些類似玩具的東西。起初我見四周不太吸引,雖然一早已經跟他說是來玩,但也擔心 Jayson 會沒有反應。

還未安頓好,護士姑娘立即叫 Jayson 到小童桌椅來,開始問答環節。做的測試有很多,做完一些手眼協調的動作,又會來些智力問題。而另一邊箱醫生又會問我們關於 Jayson 的問題。看看 Jayson 在生活或社交上有沒有遲緩或問題。

叫 Jayson 做的,大部份都能夠做到,而且跟姑娘玩得很開心。某些他會做的答的,也令我們有點兒意外。而問題方面,有些都幾深。醫生說有些問題是設計給六歲的,所以不懂得回答沒有相干。但那些比較深的問題,卻令 Jayson 有些不知所措和氣餒。跟上次復診一樣,我們從這些問題中有很多得著。它讓我們知道 Jayson 還欠缺些甚麼。在表達能力和認知上,他還有改善的空間。

原先姑娘問為甚麼讓他這麼早上學,做大仔會比較著數。但一小時過後,她說明白我們為何會這樣做,因為 Jayson 會很留心聽指示。之後醫生再為 Jayson 檢查身體。他覺得 Jayson 大致正常,應該沒有自閉的傾向。上小學前,要回來作多一次更進。

除了體智評估之外,還要測試聽力和視力。Jayson 的聽力正常,但視力卻…

驗光師比較粗魯,有點專門作弄小孩的感覺。但都還算細心,好好的為 Jayson 檢查。他說視力大致正常,但有嚴重散光!天啊!200 至 250 度!比我倆還要嚴重!

散光成因不明,跟摔眼可能有關。如果兩歲驗出,復元機會大。但如果三歲還有散光,自我復元機會就比較微。

正如網友提及,這個年齡所驗出的,未必準確。香港亦沒有太多地方(例如:香港盲人協會)可以讓四歲以下的小朋友驗眼。醫生說明年可以再來這裡,或到健康院跟進。那時已經四歲,認真驗多一次。如果還是有問題,便要學爸媽戴眼鏡,以防影響學習,甚至嚴重的,變成弱視。

希望 Jayson 不會跟爸媽一樣,成為四眼怪。否則,也要預先學定這個…


唉…



~ Lindberg

16 則留言:

  1. CHLOE MA上午8:00

    依家D所謂專家郁D就話人自閉, JAYSON 咁活潑邊似係自閉, 你地唔好自己嚇自己LA, 我朋友個仔活潑過CHLOE好多又比老師話懷疑自閉, 嚇到佢媽死死下

    回覆刪除
  2. Jojit Au Yeung上午8:00



    唔係㗎,有啲野妳唔知咋。個醫生好信得過,所以俾佢睇下都好。而且我哋從中都學到好多野。

    回覆刪除
  3. 夾到隱形眼鏡好勁丫!
    我想知下d問題問咩... 同埋想知下你地由果d問題當中有咩得著...
    其實我都想帶mavis去做下類似哩d評估, 唔係想知結果, 我想睇佢做test答唔到既反應, 唔知會唔會睇到你睇到jayson唔識答時會不知所措同氣餒既反應呢...

    回覆刪除
  4. Jojit Au Yeung上午8:00



    雖然對個小朋友幾吃力,但因為好全面,所以真係幾有得著㗎。
    啲問題好多,類別又好唔同,好難話邊條講啲乜。有時我都要諗下每一條背後嘅意義。見到有啲問題 Jayson 明明係知道佢嘅意思,但太深唔識表達,佢個無奈樣好搞笑。又例如姑娘話:屋係大,咁單車係咩呀?Feed Me! 都識玩啦,係唔知中文係乜啫。哈哈…
    但又唔係一定要做測試先知道答案嘅。同老師多啲交流,跟小朋友玩多啲,自自然然都會睇得到。

    回覆刪除
  5. Lindberg :

    唔係㗎,有啲野妳唔知咋。個醫生好信得過,所以俾佢睇下都好。而且我哋從中都學到好多野。



    老實講,我都覺得唔駛擔心咁多。現在大家略懂一些資料之後,好多時都會因個別「病徵」,而斷定有這樣那樣的問題。
    另外,我始終對教授所言的都有保留,因為他們習慣看得很細,又喜歡關心 exception。

    回覆刪除
  6. Jojit Au Yeung上午8:00



    我就係鐘意咁。知得夠細,先知道邊啲野要注意呀嘛。真係幾好㗎。

    回覆刪除
  7. Yeah, I agree with Mr. Kwok as well, no need to worry too much as even under such scrutiny they couldn't find much. As to astigmatism, it's just a little inconvenient at night; actually I don't even bother wearing glasses at home...

    回覆刪除
  8. Jojit Au Yeung上午8:00



    It's a really interesting experience for us. I think all kids are born with some degree of "problematic" characteristic. By learning more, although we don't learn much how to guide him, at least we know what he is lacking lor.

    回覆刪除
  9. Jayson叻仔,會聽指示做野!
    米b成日當我d指示耳邊風,最鍾意自己亂黎,我成日比佢激親!

    回覆刪除
  10. Jojit Au Yeung上午8:00



    Jayson 睇人㗎咋!試下我叫睇下佢理唔理呀啦。不過環境都係一個大嘅因素。或者買多張椅同佢一齊坐先…

    回覆刪除
  11. 個兒童體智測研都好全面喎,仲有後期跟進添.到時邊洗戴嘢呀...科技咁先進

    回覆刪除
  12. Jojit Au Yeung上午8:00



    我都係咁話。Lasik!

    回覆刪除
  13. JAYSON會唔會係資優? 我成日覺得mavis呀..茄茄呀..等等都好有可能係資優兒~~
    我都好有興趣帶anson做下呢D test, read人我好鈍, 希望呢d野幫我了解下個仔!你知我幾也也烏架啦~~~

    回覆刪除
  14. Jojit Au Yeung上午8:00



    其實我唔覺得 Jayson 特別醒。資優有一個特點,係積極主動。佢一定冇。而且我覺得作為父母,千祈唔好咁去諗個小朋友。有個朋友以為自己個仔好醒,點知都係普通。之後俾咗好多壓力自己同個小朋友。何苦呢?
    我倆唯一嘅分別,就係妳吔吔烏。哈哈哈!

    回覆刪除
  15. 低能問一句....食多D補眼既食品會唔會對jayson有幫助呢? (問得低能既話唔好打我!)

    回覆刪除
  16. Jojit Au Yeung上午8:00



    我都唔知呀。散光應該幫助唔大呱…

    回覆刪除