2009年3月11日

Gentle

拜讀過白雪的一篇擔心之後,其實我們也有注意 Jayson 的行為。

Jayson 外表是一個觀察文靜型的小朋友。但隨著年月長大,不愛坐便盆、不愛換尿片、不肯乖乖坐著吃飯等,都是很常見的問題。脾氣大和不肯跟一分享,亦跟他有多重視那件物件而作出相對的反應。


我們一直以來的方法,就是正面的認同和鼓勵。把握每一個做對的行為,加以掌聲鼓勵。例如他喜歡刷牙(或是食牙膏…),以前一拿走牙刷便會大發脾氣。有一次,我們跟他說:「Finish」,然後拿走牙刷,並在他發爛之前,立即報以掌聲加許,大家表現高興得有如中了六合彩一樣。自那次之後,一說:「Finish」便會交牙刷給我們,然後自己拍掌,自我鼓勵一番。

不理會別人亦是一個常見的現象。大概小朋友就是喜歡自我專注地去做一件事。有些時候,我也有懷疑過自己是否姓「陳」。否則,怎會生了個「聾耳陳」。早幾天,Jayson 很專注地看「World Family」,即使出字幕時,亦是目不轉睛地觀看。因為要換尿片,我們便把他抱起入房。Jayson 立即聲淚俱下,哭過不停。幾經辛苦入了睡房之後,最後還是跑出廳,對著 DVD 機不停地哭,叫我放影碟給他看。其實應該做的,可能是讓他看完字幕。跟他說:「Finish」,轉台,分散他的注意力,然後大家歡天喜地地去換尿片。

除此之外,就是學校一位嬸嬸給我們的啟發。正當 Jayson 在學校搗亂時,他把檯面的玩具,通通推到地上去。我們跟他說:「JAYSON,曳呀!嬸嬸鬧啦!」但嬸嬸溫柔地對著 Jayson 說:「嬸嬸唔會鬧。幫嬸嬸收拾好佢咪得囉。小朋友好乖仔㗎嘛。」無錯!鬧是沒有用的,因為有板為證。我自己給人鬧完,還是會繼續做。問題是小朋友不知甚麼是對或錯,更加不善於表達自己。如果鬧他,就只會火上加油。Jayson 聽了嬸嬸的說話,會意之後便把地上的玩具放回檯上。

當他發脾氣時,我們其中一個方法,就正如以上所說,分散他的注意力。跟他說道理,還是大個一點才會明白。

而另一個方法,就是 Julie 啟發我們的。有時 Jayson 跟 Julie 玩,會因興奮而用力過度。Julie 脾性很溫馴,沒有反擊。而我們因為放心,所以亦沒有阻止。但如果見他過份用力,我們便會教他要輕力,叫他:「Gentle」。Jayson 就會輕輕拍打 Julie。Jayson 有時也會玩得忘形,打爸爸媽媽。跟他說:「衰仔!會俾雷公劈㗎!」,很明顯是沒有用。因為大家都沒有見過雷公大人。跟他說:「No」,令他明白「事有可為與不可為」,最初我們也有試過。但以我喜歡說教的性格,一句「No」是滿足不了我。所以我們就讓他打,表示很痛,叫他要「Gentle」。自那次之後,我們已經沒有被痛打了。正面的說話,總比負面的容易接觸和理解。

但有些東西,很難不用負面的方法。例如滾水和檯角是危險的、貓不是隻隻都跟姐姐一樣溫馴。要喝停的,始終要喝停。以我喜歡說教的性格,唯有以身示法,用自己的身體做教材,希望在自殘身驅之前,可以修成正果吧。



~ Lindberg

18 則留言:

  1. Julie真是好姊姊 :)

    回覆刪除
  2. 其實你地都做得好好丫, 我見jayson同anson都乖丫, 反而mavis每次出黎都好霸王就真... 搞到我都唔好意思...
    不過有時我會諗會唔會對佢地要求太高太嚴...出到去玩應該開開心心高高興興, 下下都話d小朋友不是好似好慘咁...唉...所以我都冇咩點教, 只係諗住遲d大d明我講咩我就用日說夜說去催眠mavis, 唔知咁work唔work呢?

    回覆刪除
  3. 無錯丫...讚真係好work!

    我地呢排勁叫anson比野妹妹, 比野嫲嫲爺爺...跟住又係中六合彩咁又叫又跳, 雖然宜家都仲係唔肯比發達窿card, 但已見到好明顯既進步, 我地都好安慰...
    其實除左呢樣, 喺我眼中anson都無其他行為問題, 好多野, 只要我一個眼神anson就知衰會stop, 出聲都唔駛, 幾叻仔!

    回覆刪除
  4. Jojit Au Yeung上午8:00

    靚靚 :

    Julie真是好姊姊 :)


    當然啦。所以我都好錫佢,不過有時懶就少同佢玩囉。

    回覆刪除
  5. Jojit Au Yeung上午8:00

    Koko :

    其實你地都做得好好丫, 我見jayson同anson都乖丫, 反而mavis每次出黎都好霸王就真... 搞到我都唔好意思...


    會唔會可能係佢老豆同佢玩得粗豪啲呢?而且佢咁醒,自然會想要啲野。所以都唔洗話嘅。家教家教,慢慢教囉。

    回覆刪除
  6. Jojit Au Yeung上午8:00

    白雪 :

    其實除左呢樣, 喺我眼中anson都無其他行為問題, 好多野, 只要我一個眼神anson就知衰會stop, 出聲都唔駛, 幾叻仔!


    一睇就知 Anson 係醒目仔啦。細細個就四圍爬,接觸咁多野。雖然遺傳阿媽嗰邊就差啲,好彩有阿爸嗰邊搭夠。哈哈哈哈…

    回覆刪除
  7. Lindberg :

    白雪 :

    其實除左呢樣, 喺我眼中anson都無其他行為問題, 好多野, 只要我一個眼神anson就知衰會stop, 出聲都唔駛, 幾叻仔!
    一睇就知 Anson 係醒目仔啦。細細個就四圍爬,接觸咁多野。雖然遺傳阿媽嗰邊就差啲,好彩有阿爸嗰邊搭夠。哈哈哈哈…



    但其實我唔覺得佢醒...講真~

    只係好正常不過既一個平凡小孩~

    不過平凡可是福呢...

    所以似阿爸都唔錯丫!!!

    嘩卡卡卡卡卡卡卡卡卡~~

    回覆刪除
  8. Jojit Au Yeung上午8:00

    白雪 :

    但其實我唔覺得佢醒...講真~

    只係好正常不過既一個平凡小孩~

    不過平凡可是福呢...

    所以似阿爸都唔錯丫!!!

    嘩卡卡卡卡卡卡卡卡卡~~
    相比下醒好多啦!
    P.S. 估唔到妳冇鬧我…

    回覆刪除
  9. jayson算係好gentle ga la...始終小朋友更有脾氣更有頑皮既時候, 慢慢講, jayson都係識得聽既乖小朋友黎既

    回覆刪除
  10. Jojit Au Yeung上午8:00

    Maggie :

    jayson算係好gentle ga la...始終小朋友更有脾氣更有頑皮既時候, 慢慢講, jayson都係識得聽既乖小朋友黎既


    希望佢識啦。

    回覆刪除
  11. Lindberg :

    白雪 :

    但其實我唔覺得佢醒...講真~

    只係好正常不過既一個平凡小孩~

    不過平凡可是福呢...

    所以似阿爸都唔錯丫!!!

    嘩卡卡卡卡卡卡卡卡卡~~

    相比下醒好多啦!

    P.S. 估唔到妳冇鬧我…



    你比位我讚返自己, 我點會鬧你..哈哈!!

    回覆刪除
  12. 小朋友總有呢個"呀崩叫狗"o既楷段, 起碼你o地都會注意佢o既言行, 肯教...慢慢o黎啦...

    回覆刪除
  13. Jojit Au Yeung上午8:00

    白雪 : 你比位我讚返自己, 我點會鬧你..哈哈!!

    回覆刪除
  14. Jojit Au Yeung上午8:00

    Bee :

    小朋友總有呢個"呀崩叫狗"o既楷段, 起碼你o地都會注意佢o既言行, 肯教...慢慢o黎啦...


    真係越叫越走㗎!!!

    回覆刪除
  15. 有貼切的舉例…我都盡量唔say NO,改為讚…

    回覆刪除
  16. Jojit Au Yeung上午8:00

    boosaa :

    有貼切的舉例…我都盡量唔say NO,改為讚…


    好考我地腦筋呢…

    回覆刪除
  17. Emilili上午8:00

    jayson都算係咁啦, 除左見到靚女既時候怕羞左少少

    回覆刪除
  18. Jojit Au Yeung上午8:00

    Emilili :

    jayson都算係咁啦, 除左見到靚女既時候怕羞左少少


    係呢!明明已經成日見好多人,都唔知仲怕乜野羞。激死…

    回覆刪除