2010年5月26日

三國喜歡的人物:夏候惇

講到三國演義嘅人物,大部份人會諗起劉、關、張三人。打慣三國無雙嘅朋友,可能會喜歡呂布(Jayson 媽鐘意用外表冷酷嘅曹丕)。而喺故事之中,我就喜歡:夏候惇。


夏侯惇,有「盲夏侯」之稱。因為喺一場戰事中,佢被曹性放冷箭,射中左眼。夏候惇跟住就將箭同眼珠一齊拔出,大叫一聲:「身體髮膚受之父母,不得捨棄」,然後一口吞咗粒眼珠,再跟手一刀將曹性劈死。讀書嘅時候讀到呢一幕,只可以用「震撼」同「型爆」去形容。但依家做咗人爸爸,又有另一番感覺。

「身體髮膚受之父母」係出自《孝經》中嘅:「身體髮膚,受諸父母,不忍毀傷,孝之始也。」意思係……明啦!我鐘意見到古時嘅中國人,對孝義嗰種重視(但亦可能只係因為封建思想所規限)。從微細嘅事情當中,例如頭髮,已經蘊藏住對父母嘅尊重。

我冇期望過 Jayson 第二時一定會尊重我,或感激我地生咗佢出嚟,因為自己都曾經喺唔如意嘅時候(尤其是追唔到女仔嗰陣),埋怨過自己父母。但如果 Jayson 可以好似夏侯惇咁愛惜自己,我都已經心滿意足啦。



~ Lindberg

8 則留言:

  1. 咁啱!我都好鍾意佢同阿淵的,打親三國志,佢地永遠係我愛將!

    回覆刪除
  2. Jojit Au Yeung上午8:00



    係?!我反而覺得唔多到位。我鐘意用以前用兩支野嘅太史慈。

    回覆刪除
  3. 你去HKU見過真人夏侯惇未?下次帶你去!;)

    回覆刪除
  4. Jojit Au Yeung上午8:00



    正是我下一篇想講嘅野!哈!

    回覆刪除
  5. 我思想好舊, 我都成日排哩句野係咀邊, 不過同你一樣, 主要唔係想要佢地報答, 只係希望d後生愛惜下佢地自己。
    三國誌... 我冇打機十世喇... T.T

    回覆刪除
  6. Jojit Au Yeung上午8:00



    咁妳仲剪頭髮?!哈哈哈…
    我都好耐冇打機啦!到咗退休之後,一定要日打夜又打!打番晒我啲青春返嚟!

    回覆刪除
  7. Lindberg :

    咁妳仲剪頭髮?!哈哈哈…

    我都好耐冇打機啦!到咗退休之後,一定要日打夜又打!打番晒我啲青春返嚟!



    我媽咪冇異議就ok喇~ 呵呵~~~
    打得返d青春返黎咁神奇!?

    回覆刪除
  8. Jojit Au Yeung上午8:00



    得㗎!越打越青春!但要適可而止,否則弄巧反拙。哈哈…

    回覆刪除