2010年6月22日

抹便的覺悟

昨天讀了老闆娘的一篇文章,笑了一頓之後忽有驚覺。心裡叫了一聲:「大鑊!」

之後把其中所指的文章:《「港童」升中才懂便後清潔》傳給 Jayson 媽看,她心裡也叫了一聲:「大鑊!」。

我覺得小朋友的自理能力差,當中有兩個理由:
  1. 正如文章提及到:「父母過度照顧、過分緊張,加上有家傭陪伴左右。」但我認為此非最大的原因。
  2. 最大的原因是「懶」。不論父母或家傭,相信都有著同一個心態。要小朋友做,不如自己做,那會簡單和快捷一點。
很多時候,Jayson 要「Wee…Wee…」,飛奔到廁所去。明明他自己會除褲,但動作可能有些猶疑,我們為怕他會尿濕褲,便主動地替他除褲。

上個星期日,我正正是幫 Jayson 抹大便。他有意自己抹,但我「竟然」怕他會弄污自己,把他的小手推開,然後幫他抹乾淨。天啊!原來我是多麼的錯!

類似的例子,如著衫、餵飯等等,相信是數不勝數。「幫」和「害」只是一線之差。要真正對他好,就應該著眼於將來。把握機會,盡量放手!以鼓勵和輔助,讓 Jayson 為自己盡責。

「Jayson,我決定以後都唔會幫您抹大便㗎啦!」

「咁媽咪呢?」

「媽咪都唔會!」

「吓?!」

「自己嚟,最多我幫您善後。咁先叻仔㗎嘛!」

「哦…」



~ Lindberg


P.S. Jayson 的校服應該是要穿白襪的。但他怎樣也不讓婆婆替他穿。經我昨天鼓勵一番,今天會否有所改善呢?

29 則留言:

  1. 難得你有所覺悟,好!

    我覺得做大人最好懶得徹底啲就冇事。

    係屋企要去廁所就自己去,大人懶到唔跟埋入去,就可以。

    回覆刪除
  2. Jojit Au Yeung上午8:00



    睇完篇野真係有啲心寒。好好地一個小朋友,俾大人搞成咁。唉…

    回覆刪除
  3. Lindberg :

    睇完篇野真係有啲心寒。好好地一個小朋友,俾大人搞成咁。唉…



    我冇諗過而家d大人小朋友咁大鑊, 亦都冇好認真咁思考哩個問題, 不過好彩既係我真係懶到出晒汁, 好似mavis去廁所, 我真係懶得陪佢去, 次次都係佢自己去, 自己放友廁板, 自己除褲, 自己行上去痾, 自己抺, 最多係去幫佢補抺一次, 同埋親眼睇住佢洗好手咋, 連其他野都大同小異, 咩都係佢自己去做, 我自己搞自己野, 然後咁上下過去望一眼同補一下咁咋...
    我記得初初mavis識著鞋, 洛文都好興自己出左手幫佢著...好彩mavis後尾都係想自己著發過難, 唔係洛文都唔知咁反而會累左個囡... 所以你覺悟到真係好。

    回覆刪除
  4. Jojit Au Yeung上午8:00

    妳懶得好!Mavis 好叻!Jayson 要加油啦!


    回覆刪除
  5. 我都要反省下,多謝分享!
    ps:收埋哂d灰襪佢咪要焗著白襪囉...

    回覆刪除
  6. Jojit Au Yeung上午8:00



    我依家想假期俾佢著白襪。我懷疑:白襪=返學。而尋晚我又勁讚佢對白襪,搞到佢好開心。睇下點…

    回覆刪除
  7. 朗B媽上午8:00

    灰袜唔襯套校服,老師無投訴就由得佢囉。。。

    不过Jayson呢個樣真系唔靚仔呀!

    回覆刪除
  8. Jojit Au Yeung上午8:00



    咁都唔可以由得佢嘅。我覺得總有個原因,冇理由同白色有仇㗎嘛!

    回覆刪除
  9. Haha, I guess Jayson took the no white socks principle a bit too seriously...

    回覆刪除
  10. Jojit Au Yeung上午8:00



    Hmm... Maybe. HA!

    回覆刪除
  11. 同感呀!!! 我有時都係自己懶...所以...

    多謝哂你提提大家!!

    回覆刪除
  12. Jojit Au Yeung上午8:00



    唔洗客氣!

    回覆刪除
  13. Lindberg :

    我依家想假期俾佢著白襪。我懷疑:白襪=返學。而尋晚我又勁讚佢對白襪,搞到佢好開心。睇下點…


    哈哈哈...襪都要研究一番~好搞笑!!

    回覆刪除
  14. Jojit Au Yeung上午8:00



    真係好鬼煩㗎!

    回覆刪除
  15. Koko :
    Lindberg :

    睇完篇野真係有啲心寒。好好地一個小朋友,俾大人搞成咁。唉…


    我冇諗過而家d大人小朋友咁大鑊, 亦都冇好認真咁思考哩個問題, 不過好彩既係我真係懶到出晒汁, 好似mavis去廁所,...

    喧樣mavis真係好叻!!!我之前先同anson ba傾, 佢話要等anson夠高先比佢自己黎, 因為仲有d危險怕佢跌左入屎坑..哈哈!!

    至於自己抺...我地會等anson over 3歲軔...宜家太早啦掛...??篇文章都係話4-5歲先識都ok~~~ 我想等anson能力勝任d先.

    回覆刪除
  16. Jojit Au Yeung上午8:00



    我反而覺得嗰個只係指引。好似我咁講,如果小朋友有意識去做,應該俾佢試下。唔好諗住未夠大,就乜都放埋一邊。始終每個人嘅進度都唔同。錯過咗機會,之後就要花啲心機啦。

    回覆刪除
  17. Lindberg :

    我反而覺得嗰個只係指引。好似我咁講,如果小朋友有意識去做,應該俾佢試下。唔好諗住未夠大,就乜都放埋一邊。始終每個人嘅進度都唔同。錯過咗機會,之後就要花啲心機啦。



    exactly!

    回覆刪除
  18. Jojit Au Yeung上午8:00



    妳一直都係大家嘅榜樣嚟㗎!

    回覆刪除
  19. 同意,能力做到真係應該比小朋友自己試吓,好多時都係大人心急(特別係老人家),唉,真係好難控制。哇,你個仔咁細識自己抹臭臭?好勁呀!!!

    回覆刪除
  20. Jojit Au Yeung上午8:00



    佢想啫。嚟緊會俾佢試下㗎啦!

    回覆刪除
  21. Lindberg :
    我反而覺得嗰個只係指引。好似我咁講,如果小朋友有意識去做,應該俾佢試下。唔好諗住未夠大,就乜都放埋一邊。始終每個人嘅進度都唔同。錯過咗機會,之後就要花啲心機啦。


    你O甘講都提醒O左我!

    "抹大便" 我就真係諗都無諗個一個兩歲幾O既小朋友可以自己攪掂...我自己...好似係四歲...

    回覆刪除
  22. Jojit Au Yeung上午8:00



    咁睇怕 Hayden 會叻過妳!哈!

    回覆刪除
  23. 多謝你呢篇文, 睇完之後我都諗緊...遲下哲哲戒片學識坐potty去廁所時, 我會唔會都咁樣幫哲哲手, 唔係有你呢篇文, 我好可能都係嫌佢抺得唔乾淨, 一次又一次咁幫佢抺...咁依家Jayson係咪真係自己抺, 你地個個都咁忍得手先?

    回覆刪除
  24. Jojit Au Yeung上午8:00



    冇錯。已經開始自己抹。

    回覆刪除
  25. Koko :
    Lindberg :

    我反而覺得嗰個只係指引。好似我咁講,如果小朋友有意識去做,應該俾佢試下。唔好諗住未夠大,就乜都放埋一邊。始終每個人嘅進度都唔同。錯過咗機會,之後就要花啲心機啦。


    exactly!...

    but...anson無意識喎...

    回覆刪除
  26. Jojit Au Yeung上午8:00



    有先食住條水上。遲啲冇就試下鼓勵下囉。

    回覆刪除
  27. 好分享!

    回覆刪除
  28. Jojit Au Yeung上午8:00



    多謝!

    回覆刪除
  29. Jojit Au Yeung上午8:00



    希望啦…

    回覆刪除