2012年1月4日

輸不起

我相信每個小朋友都有「輸不起」的性格,因為這是求生的本能。隨著性格的發展,就慢慢轉變,亦會學識輸贏背後的意義。

Jayson 有一個師妹,住在我們同一座大廈。每天早上,我們都會在差不多時候出門。Jayson 不喜歡讓人早過他,所以當 Jayson 不願起床的時候,他媽咪會對他說:「快啲啦,唔係就俾 梓嘉 快過我哋啦!」


這天早上,當我們踏出大廈門口,便見到 梓嘉 在我們的前面,Jayson 於是拔足狂追。然而即使師妹細 Jayson 一年,她也非常活躍,加上 Jayson 的行動力真的有點不濟,所以 Jayson 怎樣也追不到。

追不到,他便鼓起泡腮,黑起塊面。直至到班房門口,也對四周的人不啾不啋。即使這表現令我非常生氣,但我知道即使鬧他,也沒有用。他就是輸不起。

於是我跪下來跟他說:「Jayson,今日輸咗俾 梓嘉 係唔係好唔開心呀?」

他默默點著頭,眼角有點淚光…

「咁您就要記住輸咗嘅感覺。如果唔想再輸,就要靠自己努力!呢個世界無幸運呢樣野(雖然我覺得我會中六合彩)。唔想唔開心,唯有靠自己!早啲起身,媽咪一叫就醒,我哋咪有機會贏番囉!」

先認同,後引導。那一刻,我感到我倆就像站在海邊。大浪沖向巨石,在我的背上打起浪花,好一個熱血男兒。說得出這句話,我又覺得自己好型。

正在自我陶醉當中,我看見 Jayson 的眼中回復神彩。背景音樂輕輕響起了《Eye of the Tiger》,我趁機跟他來個「Give Five」。打打氣之後,他便戰意高昴般的行入課室。

那天晚上,我繼續幫他洗腦。並希望他知道贏輸並不是對每一件事情都同等重要。凡事不要太過介懷,這是「四仔」必需要懂得的。而且即使贏了,亦不能驕傲。

「咁係唔係呢…」Jayson 說,「如果我早過 善 入班房,佢都會唔開心。咁我就唔可以…(認叻)。」

他真的明白了嗎?

第二天早上,房間又再喊起:「快啲起身啦,唔係又俾 梓嘉 快過我哋啦!」

唉…



~ Lindberg

8 則留言:

  1. 講左一次聽日又係如是, 係正常。 d野要重複廿次先入腦丫嘛, 使咪"唉"呢, 呵呵~ 繼續努力! 等我又記低你句野同mavis講先。

    回覆刪除
  2. Jojit Au Yeung上午8:00



    無錯。係要二十一次。我仲要講多二十次先得!唉…

    回覆刪除
  3. 米b呢排都賴床,重因為成日遲到比老師話我地...
    可惜米b絕對輸得起,成日話慢第一,你呢招不管用...

    回覆刪除
  4. Jojit Au Yeung上午8:00



    要諗諗計喎,唔可以慢都認第一,唔係就有排嘔血啦!

    回覆刪除
  5. 丹尼(Daniel 仔仔)上午8:00

    希望輸不起的性格長大後真是可以有改善啦! 我仔仔最近告訴我他考試一定要拿100分, 如果不是就會不開心. 但我怕這樣他會讀書讀得很大壓力呢!

    回覆刪除
  6. Jojit Au Yeung上午8:00



    冇錯呀。雖然係一種原動力,但亦係一種壓力。父母要引導得好,都好考功夫。真係需要時間及經驗嘅磨練,先可以修成正果。大家一齊努力呀!

    回覆刪除
  7. 估唔到jayson鬥心咁強!

    Anson又無呢啲野,只係好中意人讚,做咩都想人讚~

    回覆刪除
  8. Jojit Au Yeung上午8:00



    總之就好鬼煩啦!郁啲就唔應人,激死我!

    回覆刪除