2010年7月21日

Olympus E-PL1 完全體

買咗 Olympus E-PL1 好一陣子,但一直都冇寫到用後感想。原因係覺得總係差少少野。但依家,我部 PEN 終於成為「完全體」,再冇乜野欠缺啦!

未講何謂之「完全體」之前,仲記得當日四圍搵邊到有白色嘅 PEN。幾乎所有地方都話要等一兩個禮拜。但黃天不負有心人,竟然俾我喺合和間豐澤搵到。我立即話要兩部,一部幫 Jayson 契爺買。我同佢買 PEN 嘅原因都係一樣:


(廣告(同靚女)嘅威力真係大…)

用落之後,雖然覺得 QC 上有啲問題(契爺同我部機都分別有啲小問題),但對部相機都尚算非常滿意。機身非常輕巧,對一個好怕攞重野嘅人,我每日跟身都冇問題。簡單嘅操作上好得心應手,不過如果要自訂一啲野,個餐單都難搵。例如想喺螢光幕出個九宮格(幫助構圖用),我搵咗半日,最後都係要睇說明書先知道點做。


相片嘅質素非常好,顏色感覺都係我鐘意嘅。雜訊方面,ISO 去到 1600 都可以接受。啲藝術濾鏡(ART Filter)都幾好玩。我尤其鐘意針孔相機效果,不過因為自己有玩針孔相機,都係玩真正嘅針孔相機好玩啲。


標準3X變焦鏡頭 ED14-42mm F3.5-5.6 非常小巧,縮埋都只係得43.5mm。雖然光圈唔夠大,但個焦距範圍非常好用。而且影出嚟嘅相都好夠銳利。對於鐘意隨意拍嘅我,都唔需要買其他鏡。


對焦方面,固件升級之後,速度有明顯嘅改善。不過始終比唔上大機。如果要影四圍走嘅小朋友或動物,都係未必影得到。


另一樣比較特出嘅係個閃光燈。除咗可以手動模式之外,仲可以用手指一拉,射上天花都得。

唯一嘅問題,係個觀景器。雖然可以因應環境而自動調節光亮度,但我發現喺室外影相,觀景器點都唔夠光,睇唔清楚。契爺話我只係屁股痕,話其他相機仔咪又係咁影,又唔見話唔夠光。不過唔係得我一個咁講,我同事都有 E-PL1,佢話佢班朋友都覺得有咁嘅問題。如果要手動對焦,就更加冇可能。

因此,如果要稱得上「完全體」,就一定要有:VF-2 電子觀景器!


呢舊野真係好貴,$2,2XX,足以買一部相機。但相對 Panasonic GF-1 嘅電子觀景器,呢個真係物有所值。144 萬點高解像度及1.15x放大倍率,又光又清楚。效果可以比得上單鏡反光機嘅觀景器。仲可以拉向上,由上望落嚟,影小朋友就更方便啦!


我覺得如果要認真影相,始終都要出大機嘅…。但如果日常拍照,或者想有一個輕便嘅旅行,Micro 4/3 真係非常有用!



~ Lindberg

28 則留言:

  1. 聽講換支新鏡對準會快d。
    買閃果日我問個店員拎來玩左陣... 好驚唔小心買左... 哈哈~~~

    回覆刪除
  2. Jojit Au Yeung上午8:00



    快極有限。始終反應唔夠快。算啦。

    回覆刪除
  3. 咦, 打錯字, 係對焦唔係對準... sorry

    回覆刪除
  4. Jojit Au Yeung上午8:00



    等我仲以為妳話我打錯添。哈!

    回覆刪除
  5. 放毒文...哈哈哈~

    回覆刪除
  6. Jojit Au Yeung上午8:00



    妳等「女友二號」啦。哈!

    回覆刪除
  7. 我都啱啱買左nex-5,買果陣諗緊呢部定sony,因為本身唔識影相,覺得兩部相差唔係好大,最後...太太以外型行先+sony情意結,所以就買左sony;尋日攞機仲未正式試影,但係景深效果都好易做到,希望無買錯啦。

    回覆刪除
  8. Jojit Au Yeung上午8:00



    果部真係好細。但契爺試過話難掌握,可能我地少用 Sony 機。影多啲相啦!

    回覆刪除
  9. 借題一問, 最近想學影相, 考慮緊買部入門機, 唔知選GF-1, E-PL1, 還是canon 550D 好, 有沒有什麼suggestion?
    PS. 家中dc用緊LX3, 老公有部20d, 但好鬼重, 唔可以比我日日拎出門

    回覆刪除
  10. Jojit Au Yeung上午8:00



    睇下妳學影相嘅意思係乜。如果係影相原理,玩景深焦距,單鏡反光機會好啲。而且反應快好多,會影得得心應手啲。如果妳老公有鏡頭,550D 都不失為一個好嘅選擇。
    但如果只玩構圖,其實大細機都冇乜所謂。我地呢啲中型機,勝在方便而質素好。GF-1 唔好買啦,等下 GF-2。

    回覆刪除
  11. 好毒呀你..

    回覆刪除
  12. Jojit Au Yeung上午8:00



    唔好咁讚我啦。呵呵呵呵呵呵…

    回覆刪除
  13. Isaac 媽上午8:00

    Lindberg :
    睇下妳學影相嘅意思係乜。如果係影相原理,玩景深焦距,單鏡反光機會好啲。而且反應快好多,會影得得心應手啲。如果妳老公有鏡頭,550D 都不失為一個好嘅選擇。

    但如果只玩構圖,其實大細機都冇乜所謂。我地呢啲中型機,勝在方便而質素好。GF-1 唔好買啦,等下 GF-2。



    多口問句,如果e-pl1影bb仔得唔得呢..我想要簡單又靚...可以玩景深..紗龍個d呢..

    回覆刪除
  14. 你部機咁靚仔, 我曾有一刻心動比哲爸說服...不過我把持得住, 唔好引我呀~~~~

    回覆刪除
  15. Jojit Au Yeung上午8:00



    唔係好得。景深可以做得到,但妳只可以當係一部靚啲嘅細機。如果小朋友走來走去,反應一定唔夠快。

    回覆刪除
  16. Jojit Au Yeung上午8:00



    算啦。唔好諗咁多啦。(我唔想俾人斬呀!)

    回覆刪除
  17. many thks for sharing ....just buy this ...W colour

    回覆刪除
  18. Jojit Au Yeung上午8:00



    Congratulation! Have fun!

    回覆刪除
  19. Isaac 媽上午8:00

    Lindberg :
    唔係好得。景深可以做得到,但妳只可以當係一部靚啲嘅細機。如果小朋友走來走去,反應一定唔夠快。


    咁有冇咩機可以介紹下,平平地底玩個d呢

    回覆刪除
  20. Jojit Au Yeung上午8:00



    如果唔急,等一等 Fuji 嘅 f300。香港唔知幾時有,但講到好似好快!我都心郁郁。

    回覆刪除
  21. Isaac 媽上午8:00

    Lindberg :
    如果唔急,等一等 Fuji 嘅 f300。香港唔知幾時有,但講到好似好快!我都心郁郁。


    係唔係專業機嚟架..我未用過大機架..會唔會好難學呢

    回覆刪除
  22. Jojit Au Yeung上午8:00



    唔係呀!機仔嚟㗎!不過話有大機咁快!非常期待!

    回覆刪除
  23. Isaac 媽上午8:00

    Lindberg :
    唔係呀!機仔嚟㗎!不過話有大機咁快!非常期待!


    真唔真呀?幾銀呀?

    回覆刪除
  24. Jojit Au Yeung上午8:00



    香港未見。Amazon 賣大約 HK$2,500。如果呢個價錢,絕對玩得過。不過都係等睇下啲測試報告先好。

    回覆刪除
  25. Isaac 媽上午8:00

    Lindberg :
    香港未見。Amazon 賣大約 HK$2,500。如果呢個價錢,絕對玩得過。不過都係等睇下啲測試報告先好。


    如果真係咁好..我都想買嚟玩下..煩請幫忙了解一下..等你好消息..謝!

    回覆刪除
  26. Jojit Au Yeung上午8:00



    必定!

    回覆刪除
  27. Isaac 媽上午8:00

    Lindberg :
    必定!


    Fuji 嘅 f300 好似出左喇喎

    回覆刪除
  28. Jojit Au Yeung上午8:00



    係呀!但我前幾個星期睇過,唔覺有 review。淨係講話好快,但相片質素好似冇靚到。

    回覆刪除