2011年9月26日

沾沾自喜

話說有一天,Jayson 放學(暑期班)回家,突然用普通話唸起《弟子規》來。我立即拿出收藏已久的《弟子規》,跟 Jayson 唸了一片。雖然《弟子規》部份內容有點過時(或過份),但一些基本價值觀,我還是很喜歡:
弟子規聖人訓 首孝弟次謹信
汎愛眾而親仁 有餘力則學文
Jayson 雖然不算唸得很好,但已令他媽咪沾沾自喜。

過了幾日,小巴前面的坐位,坐了兩個 N1 的學生。女的用普通話朗讀出《三字經》,旁邊互不相識的男孩,也不甘示弱,望著周圍的廣告牌讀起來:「Bank of China」!我跟 Jayson 媽互望一眼,笑笑口說了一聲:「輸哂!」

但最強的並非這兩位小朋友,而是那女孩的菲傭姐姐。她竟然可以跟著小女孩一起念《三字經》!果然厲害呀…(我是指父母的洗腦功力)


又有一日在小巴中,前面坐著同班的同學。正當 Jayson 傻傻的指著一架警察車,不停大叫:「Police!Police!」,他的同學很淡定地問媽媽說:「媽咪,隔離呢架係唔係 Honda 嘅新車嚟㗎?」幸好 Jayson 之後補了一句:「P 字頭,E 字尾…」

Jayson 媽曾經有懷疑過,是否應該讓 Jayson 遲一年才入學。當別人已經認得字的時候,他還是喜歡他的「A、B、C」。當然每個人都有自己的進度,但我覺得跟別人比較是有絕對的需要。這並不是要求自己的小朋友可以達到某個目標,而是從而了解他的需要和學習情緒,而作出各種調節。只要玩過「角色扮演(RPG)」的,都應該明白這個的重要性。哈哈哈…

但我並不覺得 Jayson 比別人慢,只是性格不同,喜好不同。Jayson 的表達能力的確比別人起步得遲,作為一個「四仔」,這並非一件太想見到的東西。而作為家中的另一個「四仔」,我會很努力去鼓勵他跟我分享。尤其是當他發脾氣的時候,更是一個學習的好時機。而且當發現他懂得一些我們沒教過的東西,或努力的計算加減數的時候,即使往往都忘記了數學的基本,但都可以令我們沾沾自喜一番。



~ Lindberg

12 則留言:

  1. Chloe Mum上午8:00

    唔駛比較WOR, 識得諗三字經同第子規唔代表佢地明白箇中道理, JAYSON D 發展聽落已經唔錯LA

    回覆刪除
  2. Jojit Au Yeung上午8:00



    呢個我明呀。所以我都唔會咁比法。妳當我傻嘅咩?!但我覺得了解小朋友嘅進度真係好重要。如果當年我哋真係由得 Jayson 咁自己玩法,佢有可能已經… 所以值得搵其他人或測試作參考囉。

    回覆刪除
  3. 人比人,比死人,無必要做比較

    學習的事,慢慢就會學會,只要不比人落後太多便ok~

    回覆刪除
  4. Jojit Au Yeung上午8:00



    可能「比較」呢兩個字有太多負面嘅意義。不過我都係覺得有佢嘅重要性,否則可能會忽略咗小朋友嘅能力或需要。要做得好,就要細心觀察,用心聆聽。依小朋友嘅能力加以引導。但講就容易,做就真係要啲技巧。我都係努力研究中…

    回覆刪除
  5. 恐佈小巴...

    回覆刪除
  6. Jojit Au Yeung上午8:00



    都幾㗎。哈哈…

    回覆刪除
  7. 坐小巴米b最叻就係識得叫'唔該仁濟(有落)!'...

    回覆刪除
  8. Jojit Au Yeung上午8:00



    Jayson 係:燈位…

    回覆刪除
  9. 個心比,把口唔好比,咪冇問題囉!

    回覆刪除
  10. Jojit Au Yeung上午8:00



    講得好啱!就係咁喇!

    回覆刪除
  11. 丹尼(Daniel 仔仔)上午8:00

    其實我覺得家長跟人比較在所難免, 有那個家長不想知道自己的孩子叻不叻? 但是比完後, 不比壓力孩子就可以了!
    話時話, JAYSON很叻的了, 用普通話唸起《弟子規》? 我個仔都未得呢!

    回覆刪除
  12. Jojit Au Yeung上午8:00



    我都覺得知道進度就算,唔好俾多餘嘅壓力俾大家。最重要都係快樂學習,咁自自然然會好㗎啦……呱。

    回覆刪除