2011年9月6日

漏氣的日子

由他的「漏氣」,引至我們的「勞氣」,到現在慢慢引領他走出自我的中心,對付 Jayson,我跟 Jayson 媽的方法和態度都很不同。我對 Jayson 扭計的容忍程度是「零」。見到他一扭計,我便忍不住(不出三秒之內)鬧到他狗血淋頭,以致他爆喊收場。而 Jayson 媽會很耐心地慢慢氹他,以達到她的目的。

但她卻受不了他的「漏氣」。如果 Jayson 當媽媽的說話是耳邊風,只顧自己做自己的,我便會見到「未日浩劫」的上演。那個時候,我便會勇敢地站出來(如果在沒有性命危險之下)。「漏氣」這個問題燃點不著我的「導火線」,因為從 Jayson 身上,我看到了自己。我並非是一個很漏氣的人,問題是很自我中心。很多小朋友到這個年齡都會有這個毛病,老是覺得世界是圍著自己而轉。因此,經常會有他的堅持。


初時,我會去理解他的堅持,讓他完成了手頭上的「工作」,然後才跟我們走。慢慢就要他理解我們想他放下手頭上的東西,去做我們想他做的「重要性」。從經濟學上來說,就是要他明白「機會成本」(Opportunity Cost)。這一點令我想起最近讀過的《The Economist’s Guide to Parenting》。其中一位經濟學家有這個見解:
Melissa Kearney (Associate Professor of Economics): I’m a mom of three. The way I explain things to my kids, I hear an economist talking to them. I mean, I explain everything to my kids in terms of opportunity cost, and I say–My daughter when she was two in the grocery store, and I’m like listen you’re making choices and if you pick that you don’t get that. Right, there’s a cost to your choices. And I’ll hear my son tell my daughter, right, they’re toddlers speaking, they’ll be like, look you made a bad choice. You know, so I realize that I talk to them like economists.
但我們離這個目標還有很遠,並且有越來越遠的跡象。昨日吃晚飯的時候,彷佛有背景音樂,響起了羅文淒美的歌聲:「知否世事常變 變幻原是永恒…」。真的差點變成了家變。唉… 看來,我要把「機會成本」這四個字,狠狠的洗入 Jayson 的腦海中。



~ Lindberg

P.S. 最近,當 Jayson 穿起一身綠衣的時候,會說自己是「綠燈俠」。他當然不知道誰是「綠燈俠」,只是從媽咪隨口一句聽回來。而最搞笑的是其超能力,竟然跟朋友 Kenさん 所說的一樣!

「我係綠燈俠!」

「Jayson,咁您啲超能力係乜呀?」

「將紅燈變成綠燈囉…」


他相信會是職業司機的救星!嘩哈哈哈哈哈…

14 則留言:

  1. 口圭口合口合~~~~~~~~~~~~ 將紅燈變成綠燈, 哇哈哈~~~~~~~~~~~~

    回覆刪除
  2. Jojit Au Yeung上午8:00



    好搞笑呢?

    回覆刪除
  3. 櫻杏子上午8:00

    呢方面,茄茄同jayson 太似喇…
    茄茄發脾氣,佢老豆又係零容忍
    茄茄漏氣,就無jayson 咁好彩,因為係我同佢老豆都會發火!
    好多時知佢立糯,會俾多啲時間,但係越俾得多時間,佢就越漏氣,結果都係一樣。
    天啊~~~~~~ 點樣可以令佢地唔好咁漏氣呢?

    回覆刪除
  4. Jojit Au Yeung上午8:00



    我開始洗緊腦,同埋做得波絕啲。睇下點…

    回覆刪除
  5. 漏氣呢d,米b都偶爾會有. 我通常會提三次, 第1次係提醒, 第2次係苦口婆心,第3次就係警告,警告後無效就會兇狠地爆鬧~ 好在米b通常見好就收.

    回覆刪除
  6. Jojit Au Yeung上午8:00



    咁 米B 就算聽話喇。Jayson 真係可以當耳邊風,乜都聽唔到㗎!

    回覆刪除
  7. 好似爸爸通常都係最後通碟開火的果個, hazel都一樣, 成日都有呢d事件, 不過往往開火之後, hazel都會知衰成晚唔敢出聲, Jason會有咩反應架 ?

    回覆刪除
  8. Jojit Au Yeung上午8:00



    都唔會嘅。除非嗰排真係鬧得好勁,佢仲會唔開心到發惡夢嗰種。所以我哋都會睇住嚟鬧。

    回覆刪除
  9. 有時越急佢越漏氣真係火上!!!

    回覆刪除
  10. Jojit Au Yeung上午8:00



    所以我覺得如果兩個婆可以分工合作,命仔先唔會短幾年…

    回覆刪除
  11. Kenさん上午8:00

    綠燈俠第日結婚後pat pat痕要買玩具,得到海關同意開綠燈亦易過借火! 

    回覆刪除
  12. Jojit Au Yeung上午8:00



    咁佢對我都好有幫助喎!

    回覆刪除
  13. 咁jayson都算好彩喇,你地一人守到一關!

    回覆刪除
  14. Jojit Au Yeung上午8:00



    不過有時都係兩個一齊鏟㗎…

    回覆刪除