2011年3月3日

病況更新 乙型肝炎的治療

因為肝酵素回升,上年九月嘅時候,我要作出人生嘅一個大決定:就係食唔藥。一食,就要食一世。除咗要考慮副作用之外,如果病毒變種,就要換藥。喺作出咁大嘅決定之前,當然要慎重研究一下先啦。

首先,要理解問題之所在。乙型肝炎帶菌者,係因為身體做唔到適當嘅抗體出嚟。而做唔做到抗體,係決定於啲基因。正所謂:「命裡無時,莫強求…」肝炎病毒會存在喺肝細胞入面,而好多時都會相安無事。但萬一身體唔知「發咩神經」,要打啲痛毒,咁就大鑊啦。第一,佢冇正確嘅武器(抗體),點可能打得贏?第二,佢要打啲病毒,就會打爛啲肝細胞。於是,打唔贏又要不停咁打,肝就會發炎。驗血嘅時候,就會發現有爛咗嘅肝細胞所散發出嘅肝酵素。肝酵素越高,即係個肝發炎越嚴重。之後咪肝硬化、肝癌之類囉。

因此,要諗下點樣先唔會發動啲無謂嘅戰爭。於是,我去見 郭生 嘅外母大人。久聞佢嘅中醫術高明,我想俾佢睇下,會唔會我身體有其他毛病,以致「發咩神經」。經診斷之後,佢話我脾係比較弱。然後佢同我講,中醫藥暫時係無辦法醫肝炎。聽到呢句之後,我差啲想攬住佢。因為好難搵到一個好嘅醫師。某啲草藥係有抗病毒嘅功效,例如蚤休、山豆根、虎杖、大黃、丹參、菁蒿等,都有抗病毒的能力。不過嗰啲藥有效,同食西藥有咩分別呢?大家都係用某啲方法去減少病毒繁殖咋嘛。所以後果和副作用都係一樣。

大人話中藥嘅主旨係「扶正驅邪」。喺我嘅情況,就係整好個脾,身體好,自然無病無痛。所以中藥可以幫到我嘅,就係處理咗我啲「發咩神經 」,令到我唔好打自己個肝。佢開咗張藥方俾我,每日服藥。

幾日後,當我見過教授,我就決定咗食西藥。食西藥嘅原因,並非我信唔過大人。而係佢令我明白到,我嘅問題係身體入面有太多病毒。即使可以搞到自己唔打自己,數唔清(超過可測試嘅範圍)嘅病毒,始終係我身體入面嘅計時炸彈。

教授要我食 Entecavir,每日一粒。每日要食  $70 一粒嘅藥,真係異常肉赤。但肉赤總好過身體有事,唯有之後排政府醫院,希望佢俾藥我食(但要排九個月!!!)。除此之外,大人仲開咗另一條藥方俾我。不過唔係乜野治療用嘅中藥,可以的話就每日飲用。


理論上,肝病病人,中藥係唔可以亂食,因為有機會加重個肝嘅負擔,令發炎更加厲害。但我個人認為,西藥係「治本不治標」,中藥就「治標不治本」。理由係之前所講,西藥直接控制隻病毒,即係治理根源「驅邪」。但對身體其他問題,就置於不理。但中藥喺我呢個情況,又做唔到治本「驅邪」嘅角色。喺未期嘅肝病病人,中藥確實有好顯著嘅幫助。因為佢可以去水腫,治理其他病徵等,令病人舒服啲。但到咗嗰個時候,都冇乜話治標或治本囉。所以我用西藥治本驅邪,喺情況許可下,以中藥治其他本去扶正。

過咗三個月,喺十二月再驗血嘅時候,肝酵素回復正常。病毒數量由 10^7 跌到落 10^3!足足少咗四個零。教授覺得好滿意。最好嘅情況,係只有幾粒。但一定殺唔晒,所以就唔可以停藥。如果停咗的話,有機會又生好多病毒出嚟,而且更有機會變種,到時就仲大鑊!佢話五個月後驗血,情況應該會仲好。

其實仲有其他嘅方法醫肝炎。其中一樣,就係打針。原理同食藥差不多,但就「勁」好多。一個星期一支嘅 Pegasys,打足五十二個星期。有機會清晒啲病毒,清晒就冇事囉。但可惜亦有機會清唔晒。清唔晒就要行番舊路,食一世藥。再加上副作用聽落好恐怖,真係諗都費時。

除此之外,仲有個激啲嘅方法。就係做骨髓移植。呢個做法冇乜人提及過,但實際上係有人(為咗醫血病)試過係得。理由都好合理。骨髓係來自第三者,入面有唔同嘅基因。如果佢有做到對付乙型肝炎抗體嘅基因,咁就有可能「起死回生」喇。同一道理,肝臟移植都可能做得到「一勞永逸」。不過,一定冇人會咁樣做。未來日子,我相信基因改造應該係另一個可行嘅方向。

十二月除咗驗血,我仲做咗個超聲波掃描。肝臟健康,但有少少脂肪肝!一定係前排食得太盡… 要清淡啲啦。唉… 大人喺藥方中,加咗啲山楂,希望可以幫我消下脂啦。因為肝藏入面嘅脂肪,唔係咁易減㗎。唉…

但另一方面,喺我搜集資料嘅時候,我發現咗另一個問題。如果天生嘅基因做唔到抗體,咁打肝炎疫苗咪即係未必有用?!呢個問題困惑咗我好耐,所以叫 Jayson 媽問下佢啲精通病理嘅醫生。一問之下,原來係真㗎!有兩成嘅人,做得唔夠多抗體,甚至根本做唔到抗體。再加上乙型肝炎都有八款咁多(我中咗最常見嗰種),所以即使打咗防疫針,都未必有用。大鑊!等我仲以為 Jayson 實冇事,下下大啖大啖咀落去。醫生話小朋友最好喺大個啲嘅時候,驗一驗有冇乙型肝炎抗體,唔夠多抗體就要補支針。如果完全冇抗體的話,咁就要自己留意啦。佢仲話我之前咁多病毒,真係小心啲好。唉… 點解呢啲野冇人同我講㗎?!希望 Jayson 可以遺傳到佢阿媽啲好野啦(佢阿媽做到抗體)。

乙型肝炎雖然可怕,但只要定期驗血,留意住自己身體嘅情況,唔好令個肝太過操勞,生活都可以好正常嘅。為人父母的話,如果自己係肝炎帶菌者,就要留意下我以上講嘅野啦。祝大家身體健康!



~ Lindberg

16 則留言:

  1. 櫻杏子上午8:00

    不過嗰啲藥有效,同食西藥有咩分別呢?大家都係用某啲方法去減少病毒繁殖咋嘛。所以後果和副作用都係一樣 --> 唔同意,中藥嘅作用唔係咁嫁!
    西藥係「治本不治標」,中藥就「治標不治本」--> 都唔同意!西醫對此病的「本」同中藥所認為嘅「本」係完全唔同的兩回事!
    不過無論中醫西醫,只要可以幫到你身體健康就好。你都要自己警剔d,過d有規律嘅健康生活,先係最治本嫁!例如唔好夜訓喇..........

    回覆刪除
  2. Jojit Au Yeung上午8:00



    但我睇嗰堆中藥係咁用喎…。而且對付啲病毒,喺身體做唔到抗體嘅情況下,我真係唔知可以做到任何其他野。
    冇錯,「本」係要睇妳點睇。喺我嘅情況,係病毒過多。如果中藥抗唔到毒,身體始終有成村病毒喺到,所以我先會話治唔到本。好多年前其實我都食過好耐中藥,希望醫到個肝病。系主任都已經叫個醫師要留意我個病症,但最後,佢除咗幫我清到個脂肪肝,乜都做唔到。唉…
    夜訓呢樣野,真係有啲難度。不過依家都算早咗,十二點半前都有得瞓。嘻嘻… 好多謝妳嘅關心,我會小心㗎啦!

    回覆刪除
  3. Toby & Pauline Family上午8:00

    話好深奧呀.......總之祝大家身體健康啦!

    回覆刪除
  4. Jojit Au Yeung上午8:00



    病理科真係幾深奧,但好有趣… 尤其是喺基因嘅層面,會發覺人體真係好奇妙。
    不過我想講嘅重點只有最後兩段!希望小朋友們都健健康康啦!

    回覆刪除
  5. I'm positive that my 脾's also very weak, given my fatty liver and slightly higher ALT/AST. Sigh...

    回覆刪除
  6. Jojit Au Yeung上午8:00



    Then you should sneak to Mr. Kwok's place when his MIL is around to get some advice. HAHAHAHAHA...

    回覆刪除
  7. 朗B媽上午8:00

    要好好保重身體。其實吃藥都無o羊問題,早d控制病情,不過要記住每日食,唔好時不時唔記得食。

    回覆刪除
  8. Jojit Au Yeung上午8:00



    呢個我非常小心呀。因為隻藥好麻煩,要空肚食,所以每日我都準時 10:30 食藥。前後兩個鐘都唔食野,食少好多零食。哈哈…

    回覆刪除
  9. 唔好亂食野,作息要正常!

    努力啦~

    回覆刪除
  10. Jojit Au Yeung上午8:00



    野…都無亂食嘅。作息正常就…

    回覆刪除
  11. MaG (馬姬)上午8:00

    好好保護自己啦! 要早d訓呀! (雖然我做唔到, 哈哈哈!) 仲要戒口添呀! 有好多食物會加重個肝嘅負擔架~ 所以你果d"大餐"真係要少食為妙喇~ hehe... 希望你身體健康, 長命百歲啦!!! :D

    回覆刪除
  12. Jojit Au Yeung上午8:00



    我只係少食海鮮。無鱗嘅魚都少食囉。而「大餐」方面,其實都好少。啲相影出嚟睇多過食… 哈!

    回覆刪除
  13. 我家人與你情況類似,他一零年驗血仍是四十(肝酵素)但一一年底卻昇到七十幾,宜家一二年岩驗過血,仲昇緊到了一百五十。睇了卓健醫生,都建議等多一陣,若不見回落,便要食藥。請問你食藥後,感覺如何?仲有冇睇中醫?

    回覆刪除
  14. Jojit Au Yeung上午8:00



    如果原因係病毒多,都好難自己落番嚟,食呢隻藥好快控制得到。但如果係因為其他原因而令肝臟受損,咁就唔同。
    我冇食中藥啦。因為某程度上都係免疫系統出現錯誤,加上唔知中藥入面有啲乜,以防搞到仲衰,或令肝臟有更大嘅負擔,所以見身體冇乜問題,我就唔亂咁搞啦。
    食呢隻藥無副作用。但要注意食法,同埋要食一世。係有啲麻煩,不過要食都冇辦法… 我依家啲病毒由以前數都數唔清,到依家見都見唔到。希望你家人都早日康複。

    回覆刪除
  15. Hi, 你好,
    我爸最近亦需要決定是否用藥~
    你身體好嗎?
    可否給我一點意見?
    謝謝!!
    祝身體健康~

    回覆刪除
  16. Jojit Au Yeung上午8:00



    首先要明白隻藥嘅用途。正如我上面講,佢「只係」好有效地減少病毒嘅數目。數目少咗,自身嘅免疫力系統就唔會打啲肝細胞,於是就唔會發炎落去。自從肝冇發炎之後,我嘅身體跟以前一樣,一切正常!
    如果個肝仲係「靚仔」,效果應該同我一樣咁正面。不過就要乖乖地,每日準時空肚食藥。咁先可以達到最佳藥效。唔可以停,因為病毒如果多番,有突變機會。到時抗藥就麻煩。雖然每日要俾四十幾蚊藥錢,但為咗健康都冇辦法啦。
    呢隻藥食咗唔覺有副作用。當肝炎指數下跌,個人就有精神胃口好多。
    中藥嘅醫法,用我嘅理解,係調節免疫力系統。但當我全身都係充滿病毒,我對「調節」不敢寄以厚望。有啲中醫都係針對病毒,但如果一樣殺唔清,都係要食一世。如果世伯嘅病毒數量都係好高,食 Entecavir 應該會有用。
    如果肝有硬化跡象,除咗要食藥,仲要好好跟進。仲有記住唔好亂食中西藥。除咗 EPL 可能有啲幫助之外,任何嘢對個肝嚟講都係負荷。休息多啲,少啲勞氣,人就會快啲好番㗎啦!祝世伯早日康復!

    回覆刪除