2008年6月12日

點先可以慳啲油呢?

為咗統治地球嘅大業,我自己對於財政上嘅管理特別注意。除咗屋企都會用會計軟件(家用版)之外,我揸車用幾多油都會有記錄。前嗰幾日去入油,發現差不多一缸油要成六百幾蚊。望一望個里數錶,先揸得嗰三百幾公里。心諗,莫非我駕駛技術差咗,唔覺意用多咗油?!


睇番個表就知唔關我事,而係因為油價不停咁升。我記得以前一公里先用 $1,自覺一架舊車有咁嘅表現都算唔錯。嗰時一公升油先至 $10。但近幾次入油,越入越貴。最近一次,足足要 $17 一公升。平均要用 $1.81 先行到一公里。而今缸油仲貴過上次,所以一定更大鑊。唉…
油價咁升法,點先可以慳啲油呢?我想喺到分享一下我嘅心德:

1) 注意保養
如果架車保養得好啲,啲油都會燃燒得好啲。例如如果個引擎空氣濾芯唔乾淨,空氣入得唔到個引擎,咁啲油就自然燃燒得唔夠盡啦。哩樣我自問做得幾好。


2) 減輕負擔
我放好多垃圾喺個車尾箱到。貓沙呀、Jayson 架車仔呀、十年都唔用嘅璧球套裝呀、等等。減輕重量就唔洗踩咁大腳油啦。除咗垃圾之外,入油都可以入滿半缸就算,咁架車又會再輕啲。不過因為懶,睇怕我都唔會點郁。嘻… 而且我鐘意架車重啲,感覺會穩定少少。


3) 油門控制
當然唔好貪興奮,下下大腳大腳咁踩油啦。慢慢加速,同埋保持平均速度就最好。而且迫力都會用小啲啦。除此之外,用適當嘅排檔,行適當嘅速度,都可以減少不必要嘅浪費。


4) 空波滑行
哩招高呀。當車行夠一定速度,就入空波等佢自己去。喺燈前用就比較實際,等佢自己流去紅燈前停。不過如果俾我師傅聽到一定打死我!因為佢話一入空波,架車就受唔到引擎控制,即係失速。如果有乜事發生,要行要停,會好危險。所以千祈唔好學!


5) 避免塞車
行得市區多,成日都遇到塞車。架車一起動一停會用好多油。如果有得選擇,寧願行遠少少都唔入去塞車地帶。


6) 檢查呔氣
如果車呔唔夠氣,同地面嘅接觸同摩擦力會大咗。咁要推郁架車亦即係吃力咗。


7) 唔開冷氣
喺香港,熱天唔開冷氣當然會死人。不過如果陰天或者落雨,都可以試試。喺窗上面裝個雨擋就唔怕濺雨入嚟啦。


8) 留意特別優惠
其實我上面個表唔係我實際要俾嘅錢。因為我用某張信用卡有減價優惠。而某啲大公司都會幫員工搵啲「員工福利計劃」,入油會平少少。留意一下,年終都可以慳少少。


9) 換車
環保車當然可以慳番啲啦,如果有錢換的話…


除咗以上 9 招,仲有乜野計仔呢?

「爸爸,點解您哩頭話慳錢,嗰頭又走去買玩具嘅?」

「咁慳得咁辛苦,當然要買啲野嚟獎勵下自己先得㗎嘛。」



~ Lindberg

32 則留言:

  1. 飛天火羽上午8:00

    姐姐我都要慳油錢, 快d幫姐姐祈禱有個哥哥每日可以接送姐姐上下班啦!!
    都唔知d油價會升到咩時候至停

    回覆刪除
  2. 日日搭身價幾百萬的車-> 巴士

    又或者搭11號巴士

    咁一定係最慳~

    呵呵~

    回覆刪除
  3. 10. 使用公共交通工具~~
    嘻嘻...

    回覆刪除
  4. 改搭公共交通工具咪得囉, 得左!
    我就冇哩d煩惱, 因為我只會by bus, by van, by mtr 同埋 on foot...

    回覆刪除
  5. Jojit Au Yeung上午8:00

    飛天火羽 :

    姐姐我都要慳油錢, 快d幫姐姐祈禱有個哥哥每日可以接送姐姐上下班啦!!

    都唔知d油價會升到咩時候至停


    妳可以有個哥哥,咁我呢?嗚嗚…
    升到啲人炒唔起咪會停囉!唉…

    回覆刪除
  6. Jojit Au Yeung上午8:00

    Patsy :

    日日搭身價幾百萬的車-> 巴士

    又或者搭11號巴士

    咁一定係最慳~

    呵呵~


    咁要接送個大帝去婆婆到呀嘛。揸車對於我地嚟講差不多係唯一選擇。

    回覆刪除
  7. Jojit Au Yeung上午8:00

    白雪 :

    10. 使用公共交通工具~~

    嘻嘻...


    盡量都會。不過接送 Jayson 去婆婆到,都係要揸車好啲。

    回覆刪除
  8. Jojit Au Yeung上午8:00

    Koko :

    改搭公共交通工具咪得囉, 得左!

    我就冇哩d煩惱, 因為我只會by bus, by van, by mtr 同埋 on foot...


    我自己一個都會。不過加上阿仔就麻煩啲。因為我地同婆婆之間話近唔近。行又唔到。坐地鐵仲麻煩。坐的士又會俾的士佬咒罵。好慘㗎!

    回覆刪除
  9. Lindberg : 白雪 :10. 使用公共交通工具~~嘻嘻...盡量都會。不過接送 Jayson 去婆婆到,都係要揸車好啲。
    同意丫~

    所以我地都係揸車...

    回覆刪除
  10. 現在 d 油真係貴到嚇屎人...

    現在真係咩都加價...
    早幾日去 city super, 見到一個我早兩年用 $75 買o既散紙包, 現在買$90...
    上年o係街市買對人字拖 $35, 今年賣 $42...
    加價幅度令人咋舌...

    回覆刪除
  11. Jojit Au Yeung上午8:00

    白雪 :

    同意丫~

    所以我地都係揸車...


    唓!

    回覆刪除
  12. Jojit Au Yeung上午8:00

    Bee :

    現在 d 油真係貴到嚇屎人...

    現在真係咩都加價...

    早幾日去 city super, 見到一個我早兩年用 $75 買o既散紙包, 現在買$90...

    上年o係街市買對人字拖 $35, 今年賣 $42...

    加價幅度令人咋舌...


    點解我啲人工冇得好似咁加呢?!入錯行呀!!!

    回覆刪除
  13. 飛天火羽上午8:00

    Jayson放心,你是姐姐心裡面的第一位.哥哥只是姐姐的柴可夫之嘛. 如果你開你架寶貝學行車搵姐姐, 姐姐一定會"飛"開哥哥黎陪你,OK?

    回覆刪除
  14. Jojit Au Yeung上午8:00

    飛天火羽 :

    Jayson放心,你是姐姐心裡面的第一位.哥哥只是姐姐的柴可夫之嘛. 如果你開你架寶貝學行車搵姐姐, 姐姐一定會"飛"開哥哥黎陪你,OK?


    嘩!「開」學行車去追女仔,我都係第一次聽見。俾其他哥哥聽到一定仇視 Jayson 啦。哈哈哈…

    回覆刪除
  15. 2) 減輕負擔

    有冇數字, 慳到大概幾多??
    我成日都好想說服男朋友, 說不要放太多野係車尾箱。佢完全係當做迷你倉!!
    7) 唔開冷氣

    其實開緊車時, 窗口有風撞入來, 都好舒服, 除非係塞車... 學你話齋, 兜路都唔要塞!! 另外, 有好多人因為"開窗好嘈, 阻住聽歌", "開窗好多塵", 真係啤一聲。
    唔知幾時開始, 聽歌咁緊要。係唱片公司同音響公司做勢迫你成日聽歌...唔一定要跟... 跟好蠢....

    回覆刪除
  16. 依, 可唔可以介紹下你個會計軟件呢...

    回覆刪除
  17. Lindberg :我自己一個都會。不過加上阿仔就麻煩啲。因為我地同婆婆之間話近唔近。行又唔到。坐地鐵仲麻煩。坐的士又會俾的士佬咒罵。好慘㗎!
    咁我都明既, 近得滯d的士佬真係會俾說話你聽架, 我試過一次都唔敢, 但如果行既話, 揹住個大舊b又真係幾辛苦, 夏天仲攬住一齊溶... 真係無計...
    開車開窗唔好開冷氣喇一係...

    回覆刪除
  18. Jojit Au Yeung上午8:00

    日青 :

    2) 減輕負擔

    有冇數字, 慳到大概幾多??

    我成日都好想說服男朋友, 說不要放太多野係車尾箱。佢完全係當做迷你倉!!


    歡迎光臨!
    咁我又未試過喎清咗個車尾廂喎。成日都有好多野。不過如果多一兩桶貓沙,好明顯要踩深啲油門先去得到。

    回覆刪除
  19. Jojit Au Yeung上午8:00

    日青 :

    依, 可唔可以介紹下你個會計軟件呢...


    我以前用 PC 嗰陣就用 Microsoft Money。Money 幾好用。但自從同 PC 決裂之後,改投咗 Mac 嘅懷抱。Mac 冇 Money,唯有用 Moneydance。都可以做到 記數呀,Budget 呀,Forecast 呀,提你幾時找數呀,之類。不過冇 Money 咁好用。

    回覆刪除
  20. Jojit Au Yeung上午8:00

    Koko :

    咁我都明既, 近得滯d的士佬真係會俾說話你聽架, 我試過一次都唔敢, 但如果行既話, 揹住個大舊b又真係幾辛苦, 夏天仲攬住一齊溶... 真係無計...

    開車開窗唔好開冷氣喇一係...


    阿仔俾出面啲風吹住嗰樣一定好攪笑。哈哈哈…

    回覆刪除
  21. d人成日都話買車唔難但養車難, 樣樣都係錢真係...開支好大

    回覆刪除
  22. Jojit Au Yeung上午8:00

    Maggie :

    d人成日都話買車唔難但養車難, 樣樣都係錢真係...開支好大


    係呀。如果唔係貪方便我都唔會繼續養。

    回覆刪除
  23. 莎莉蛋糕上午8:00

    我老公車尾有個保齡球嫁,咁鬼重真係好浪費油嫁嘛~~

    回覆刪除
  24. Jojit Au Yeung上午8:00

    莎莉蛋糕 :

    我老公車尾有個保齡球嫁,咁鬼重真係好浪費油嫁嘛~~


    保齡球?!仲乜要車住佢遊車河呀?

    回覆刪除
  25. wingwing上午8:00

    本來都想買番架,不過買就好易,養就好難啊 !

    回覆刪除
  26. Jojit Au Yeung上午8:00

    wingwing :

    本來都想買番架,不過買就好易,養就好難啊 !


    係呀。冇必要或者冇多餘錢都唔好玩呀!

    回覆刪除
  27. Yeah it hurts whenever I fill up as well. Takes me 'bout USD100 to fill up a tank, and I use it up FAST given the long distance here! It really feels like burning $...

    回覆刪除
  28. Jojit Au Yeung上午8:00

    Fred :

    Yeah it hurts whenever I fill up as well. Takes me 'bout USD100 to fill up a tank, and I use it up FAST given the long distance here! It really feels like burning $...


    嘩!美國都要咁貴呀?!唔掂喎… 我睇要學韓國的激烈行動。燒咗自己架車以表不滿!

    回覆刪除
  29. 飛天火羽上午8:00

    原來我的留言無左......Jayson而家超級無敵靚仔,好容易令一班姐姐圍住佢.你睇下Anson係媽咪公司幾受OL姐姐歡迎,所以你要多帶Jayson出街玩.學行車一出,誰與爭鋒

    回覆刪除
  30. Jojit Au Yeung上午8:00

    飛天火羽 :

    原來我的留言無左......Jayson而家超級無敵靚仔,好容易令一班姐姐圍住佢.你睇下Anson係媽咪公司幾受OL姐姐歡迎,所以你要多帶Jayson出街玩.學行車一出,誰與爭鋒


    乜妳咁誇獎阿 Jayson 呀?不過我公司冇乜女仔喎…

    回覆刪除
  31. 給你這個 - 台灣的慳油pdf...resolution比較低... 你到後幾頁看, 圖片比較多, 也有數據看。

    回覆刪除
  32. Jojit Au Yeung上午8:00

    日青 :

    給你這個 - 台灣的慳油pdf...resolution比較低... 你到後幾頁看, 圖片比較多, 也有數據看。


    嘩!勁呀!好清楚。多謝晒!

    回覆刪除