2008年5月23日

振完又點呢?

上星期係 Fred 哥生日。我問佢會去邊到慶祝。佢話佢叫咗女朋友將食飯啲錢捐咗去振災。捐錢,我相信 Fred 哥係唔係都會做。不過一向視錢財如糞土嘅佢,好難相信佢會專登留起啲錢去捐。當時我越諗越心寒。究竟有幾多人會咁做呢?

道理上應該唔少。其實喺電視機見到災區嘅情況,相信大部份人都會幫得就幫。不過收入冇乜突然多到,要去幫人,唯有用啲積蓄,或者自己慳少少。而第一件可以慳到嘅,一定係娛樂。同朋友食少餐飯,睇少場戲。經過一星期之後,我發現我嘅諗法應該正確。自從上星期起,餐廳啲生意差咗好多。唔知道的話以為又有 SARS。嚇死人…

最近我都有留意四周食肆嘅舉動。大致上可以分為幾種。有啲有心又賺到錢嘅,就會將收入捐出嚟。如果我有錢賺我都會冇乜所謂。另一種係見啲食物冇人食都會壞,索性薄利多銷,將啲錢又係捐咗去。最衰嗰啲,當然就只係搏宣傳嗰啲啦。

可能自己做餐飲,對於人嘅消費力比較敏感。因為消費力一差,經濟就好有壓力。所以覺得真係幾唔舒服。

另一樣令我擔心嘅,就係「近在眼前」有需要嘅人。記得之前南亞海嘯,好多香港人都有捐錢過去。不過之後,有好多慈善團體都話籌款難咗,尤其是係啲企業捐獻。各企業每年大概都有個預算,用咗就冇。南亞海嘯都唔算係切膚之痛,但係今次全部都係我地同胞。你捐一億,我唔敢捐三千萬。今朝睇報紙,國內外足足籌咗二百幾億!如果真係捐晒,咁其他有需要嘅人(同埋動物)又點算呢?但係見到人地咁嘅環境,有心幫人嘅,唔通仲會叫佢「留力」咩。真係矛盾…

積極啲去諗。其實我地去幫人,除咗「節流」之外,亦要不忘自我「開源」。我嘅意思係天災過後,當地人嘅生產力化為烏有,如果真係想出一分力,應該做好自己,出埋佢地嗰份力。咁先至算係真正幫到人,幫到自己。



~ Lindberg

16 則留言:

  1. 咁又係~~世界上有太多需要幫助既人,開左源又可以再捐,咁就可以幫到更加多既人!
    呢排做凍肉既anson daddy晚晚埋頭苦幹攪其他野,我同anson都唔敢騷擾佢...

    回覆刪除
  2. Jojit Au Yeung上午8:00

    白雪 :

    咁又係~~世界上有太多需要幫助既人,開左源又可以再捐,咁就可以幫到更加多既人!

    呢排做凍肉既anson daddy晚晚埋頭苦幹攪其他野,我同anson都唔敢騷擾佢...


    咁 Anson Daddy 就要加油啦!臣臣同雪姑嘅幸福就喺佢手上啦!我都要搵啲野做先!

    回覆刪除
  3. 我屋企果個心繫祖國的蝦子餅決定往後一年都捐出$300-$500閒錢俾災民

    回覆刪除
  4. 視錢財如糞土 - should I take that as compliment? Anyway it was just too close to my bday that I didn't think it was appropriate to celebrate, esp. when I knew that in the weekend I'd be treated to dinners no matter what...

    回覆刪除
  5. Toby & Pauline上午8:00

    好主意,災後重建,身心俱疲,

    而且前路慢慢,為人為比,

    確有開源的必要。
    綜觀市面上各人都心情沉重,

    的確是少了人外出用膳及消費,

    希望在節流後對經濟及災情有正面的影響。

    回覆刪除
  6. QQ 媽咪上午8:00

    我都有捐錢振災呀﹐可以幫到咪幫囉。個D錢如果唔係捐俾災民就用o左o黎做消閑費﹐如果咁都唔捐自己都唔安樂呀。你講得好o岩﹐開源係最積極o既方法﹐不過﹐以目前情況o黎睇而家百廢待興﹐要D 時間先可以恢復啦。

    回覆刪除
  7. Jojit Au Yeung上午8:00

    Patsy :

    我屋企果個心繫祖國的蝦子餅決定往後一年都捐出$300-$500閒錢俾災民


    好呀!不過依我嘅意思,除非本身係大富貴,否則就最好有能力每年搵多$300-$500先攞嚟捐,咁捐得嚟又唔會影響現時嘅消費能力。雖然三幾百好似唔係好多。但試諗下攞去食餐飯,咁就支持咗嗰晚好幾個員工嘅人工。

    回覆刪除
  8. Jojit Au Yeung上午8:00

    Fred :

    視錢財如糞土 - should I take that as compliment? Anyway it was just too close to my bday that I didn't think it was appropriate to celebrate, esp. when I knew that in the weekend I'd be treated to dinners no matter what...


    Yes. That's a compliment to you of course! And thanks to you, I will lose $498 tomorrow!!!

    回覆刪除
  9. Jojit Au Yeung上午8:00

    Toby & Pauline :

    好主意,災後重建,身心俱疲,

    而且前路慢慢,為人為比,

    確有開源的必要。

    綜觀市面上各人都心情沉重,

    的確是少了人外出用膳及消費,

    希望在節流後對經濟及災情有正面的影響。


    如果理想啲去諗,我地應該舞照跳,然後用多餘嘅時間落老麥打份工。一個月做佢二三十個鐘,然後捐晒佢。咁就為之我所謂嘅最積極喇。

    回覆刪除
  10. Jojit Au Yeung上午8:00

    QQ 媽咪 :

    我都有捐錢振災呀﹐可以幫到咪幫囉。個D錢如果唔係捐俾災民就用o左o黎做消閑費﹐如果咁都唔捐自己都唔安樂呀。你講得好o岩﹐開源係最積極o既方法﹐不過﹐以目前情況o黎睇而家百廢待興﹐要D 時間先可以恢復啦。


    可以話我自私少少啦。我只不過係擔心香港自己嘅經濟狀況,同埋嗰啲有需要嘅人(同動物)啫。
    或者咁諗。如果我係紅十字會,啲錢喺香港人捐嘅,如果我要買野去振災,我一定要首選香港貨。當然好似太過理想。不過如果可以咁做,香港人喺出錢之餘,亦可以幫番自己。自己因此搵多咗錢,又可以繼續去幫人喇。

    回覆刪除
  11. Lindberg :

    Patsy :我屋企果個心繫祖國的蝦子餅決定往後一年都捐出$300-$500閒錢俾災民
    好呀!不過依我嘅意思,除非本身係大富貴,否則就最好有能力每年搵多$300-$500先攞嚟捐,咁捐得嚟又唔會影響現時嘅消費能力。雖然三幾百好似唔係好多。但試諗下攞去食餐飯,咁就支持咗嗰晚好幾個員工嘅人工。
    唔係啊~

    係每月捐多$300-$500

    回覆刪除
  12. Jojit Au Yeung上午8:00

    Patsy :

    係每月捐多$300-$500


    真係好呀蝦子餅!

    回覆刪除
  13. Well, as always I only recommend the most practical tools to you guys, helping all to make the use of their limited time... ;-)
    Lindberg :

    Yes. That's a compliment to you of course! And thanks to you, I will lose...

    回覆刪除
  14. Jojit Au Yeung上午8:00

    Fred :

    Well, as always I only recommend the most practical tools to you guys, helping all to make the use of their limited time... ;-)


    可惜次次都大出血呢!

    回覆刪除
  15. wingwing上午8:00

    我都有捐,不過去了旅行出了很多血,元氣大傷了, 所以都少了出外吃飯啊 ( 其實是怕yy 話我大洗了)

    回覆刪除
  16. 櫻杏子上午8:00

    可能我家本來就唔係好多娛樂的家庭,平時連戲院都唔會去的,所以今次捐左錢之後,我地仍然有外出飲茶食飯,我亦照舊我的月捐計劃。四川呢次捐款,就當係從阿仔將來的波鞋錢度捐啦。
    茄茄,你唔著賴k,著乾華士布鞋都一樣可以好型仔嫁!相由心生嘛!

    回覆刪除