2008年3月5日

嬰兒沖涼示範

上星期日,有朋友來探 Jayson。Jayson 正好要洗白白,朋友便可以看我們示範,為他將出世女兒作準備。為防錯漏,現特別以 Jayson 一直以來的出浴照,合成沖涼示範一套,以供大家參詳一下。

第一步,就是先要準備妥當。大毛巾兩條、浴盆、嬰兒沐浴露、線花球、紗巾、暖爐(冬天時)、嬰兒用的潤膚油(冬天時)或爽身粉(夏天時)、乾淨衫一套。

先用小量嬰兒沐浴露清潔浴盆,然後放溫水。記緊用手肘測試溫度。之前護士姑娘說用手掌也可以,但我發現手掌耐熱程度高很多,所以用手肘比較安全。放浴盆的位置亦很重要。除了要安全之外,亦要就手,否則很難用力,會很危險。


在另一邊廂,可以開始洗眼仔。用綿花球浸冷的熟水抹眼,由內至外,一隻眼用一個新綿花球。


(好好笑!兩張相,大了至少兩個碼!)

之後可以用紗巾濕熟水洗面面。


「媽媽,小心洗我的蝦餃面呀!」

到現在還不需要除衫。用大毛巾包裹身體,然後去洗頭。毛巾近頸位可以預留半尺向下摺(如圖),之後可以反起作抹乾頭用。


小心地用單手夾著身體。先用紗巾濕頭,然後用適量嬰兒沐浴露洗頭。再用清水沖洗乾淨。Jayson 不多頭髮,所以很容易處理。


洗完頭可先用扭乾的紗巾抹頭,再把摺起的毛巾反出,把頭完全抹乾。之後便可以準備沖涼。

首先跟換尿片程序一樣,先把屁股抹乾淨,然後才除衫。


除了衫後,便要盡快落水,以免著涼。浴盆中要放適量嬰兒沐浴露。現時的嬰兒沐浴露,大部份都很溫和,除非落得太多,否則也不用過水。手要捉實小孩的手臂,而頸就自然地可以安躺於大人的手腕上(如圖)。


落水後,可以把濕了的紗巾放在胸前,那麼小孩會安定一點。洗澡時,可以盡量向小朋友說話,叫他的名字。這樣可以給他多一點安全感,亦可增進雙方感情。


「爸爸,唔好太大力呀!我啲皮膚好幼嫩㗎。」
「阿仔,乜您同上面張相差咁遠㗎?」

清潔時,要注意手、腳、和頸間的摺位,通常會藏有很多污物。屁股和下體會有花士令,可用紗巾輕輕擦淨。


然後便要洗背脊。初生嬰兒可以嘗試把他反身。用右手交左手的方法,再小心用騰空出來的右手,將腿向後勃。之後便可以用紗巾洗背脊和屁股。我發現 Jayson 當時比較喜歡這個姿勢。但當有十來磅的時候,頭仔很重,試過有一兩次把頭浸落水。加上腰骨開始夠力,所以之後都只把他坐起,慢慢地紗巾洗背脊。但如果用這個姿勢,不要忘了洗屁股呀!


上水後要立即用另一條乾大毛巾抹身,手腳要快,以免著涼。於肛門及下體四周搽上薄薄一層花士令,然後穿上尿片。


「節瓜俠名不虛傳,好一條大節瓜…」

「爸爸,您又學 Ardy 叔叔咁笑我!第二時唔養您㗎!」

「我知錯啦… 您唔好唔養我呀!嗚嗚嗚…」

穿上尿片之後,如果臍帶還沒脫落,便要洗臍帶。用濕了消毒酒的綿花棒精清潔臍帶四周。洗臍帶的重點是不要怕,和要保持臍帶乾爽。


之後便可以抹些少嬰兒用的潤膚油。這時最好做一些簡單的全身按摩。除了令小朋友很舒服,促進血液循環之外,亦可增進親子關系。而夏天時便不要抹油,否則可能會太潤。放些爽身粉便應該可以。


最後便是穿上乾淨的衣服。穿衣亦有技巧。先把內衣的手袖,穿進外衣的手袖中,然後兩件衫一起穿上去。那麼便不用穿兩次那麼麻煩。


「爸爸,點解我下面張著衫相,同除衫相一樣嘅?」

「爸爸影漏咗呀嘛。動作上咪一樣,係倒轉咗之嘛。張相都唔識郁,您唔講,冇人知呢…」

「…」


完成!那麼一個香噴噴的乾淨小朋友,便新鮮出爐了!


「爸爸!我剛剛沖乾淨,唔要您啲口水呀!媽媽,救命呀!」



~ Lindberg

30 則留言:

  1.  勁!!!但點解唔見抺肚臍!?  (係唔係講解俾d大小小既bb父母, 所以唔提)另外, 如果洗頭前已經將沐浴液落埋水到, 洗頭就可以慳d程序, 同埋開稀左既沐浴液就唔怕刺激到頭皮仔喇, 萬一真係唔小心濺/流到眼角都冇咁濃。

    回覆刪除
  2. 節瓜俠~

    我細個時的前臂有2個大節瓜~

    唔知你的節瓜好唔好咬呢?? (咸濕姨姨流口水ing)

    仲有啊~

    你個樣跟你個扮Exxxx Chan的老豆好似BOR~

    連個肚腩個形都似埋!!

    話唔係兩父子都唔得啦!!

    回覆刪除
  3. Jojit Au Yeung上午8:00

    koko :

    勁!!!但點解唔見抺肚臍!? (係唔係講解俾d大小小既bb父母, 所以唔提)另外, 如果洗頭前已經將沐浴液落埋水到, 洗頭就可以慳d程序, 同埋開稀左既沐浴液就唔怕刺激到頭皮仔喇, 萬一真係唔小心濺/流到眼角都冇咁濃。


    係喎!完全唔記得抺肚臍哩件事。好彩妳提起!等我加番先!

    回覆刪除
  4. Jojit Au Yeung上午8:00

    Patsy :

    節瓜俠~

    我細個時的前臂有2個大節瓜~

    唔知你的節瓜好唔好咬呢?? (咸濕姨姨流口水ing)

    仲有啊~

    你個樣跟你個扮Exxxx Chan的老豆好似BOR~

    連個肚腩個形都似埋!!

    話唔係兩父子都唔得啦!!


    我俾我個仔妳咬,妳俾細細條髀我咬呀?嘩哈哈哈!
    我冇阿仔咁靚仔。佢似阿媽多啲!個肚腩似我囉!唉…

    回覆刪除
  5. Lindberg :

    我冇阿仔咁靚仔。佢似阿媽多啲!個肚腩似我囉!唉…
    最少有肚腩同兩個臉珠登肉好似丫~

    回覆刪除
  6. Jojit Au Yeung上午8:00

    Patsy : 最少有肚腩同兩個臉珠登肉好似丫~Err... 多謝晒!

    回覆刪除
  7. 睇完你既示範,就覺得自己對anson原來好粗魯同好馬虎架!!!
    我無用小小綿花球同佢洗面架..只係用沙巾擦佢(仲要都幾用力添bor)
    我都無用爽身粉....

    因為怕爽身粉會攪到anson第日有哮喘
    我亦無用潤膚油, 我怕會block左anson既毛孔
    我又無"先把屁股抹乾淨,然後才除衫",一開波就除衫落水架啦...
    我更無”用小量嬰兒沐浴露清潔浴盆”,只係用清水洗咋...
    我只有用手掌試水溫...
    最後搽cream cream時摸暈anson全身, 算唔算按摩架?
    哎呀~~~有無攪錯呀!!!!!!點做人阿媽架我??????????

    回覆刪除
  8. Jojit Au Yeung上午8:00

    白雪 :

    睇完你既示範,就覺得自己對anson原來好粗魯同好馬虎架!!!

    我無用小小綿花球同佢洗面架..只係用沙巾擦佢(仲要都幾用力添bor)

    我都無用爽身粉....

    因為怕爽身粉會攪到anson第日有哮喘

    我亦無用潤膚油, 我怕會block左anson既毛孔

    我又無"先把屁股抹乾淨,然後才除衫",一開波就除衫落水架啦...

    我更無”用小量嬰兒沐浴露清潔浴盆”,只係用清水洗咋...

    我只有用手掌試水溫...

    最後搽cream cream時摸暈anson全身, 算唔算按摩架?

    哎呀~~~有無攪錯呀!!!!!!點做人阿媽架我??????????


    唔好咁講啦。
    用綿花球係人地教,我地又跟啫。
    唔洗用爽身粉呀!依家用油都得。等熱啲先用啦!我隻潤膚油幾好。我就係想佢 block 咁啲同外界嘅接觸。好怕佢有濕疹。
    我會洗咗屁股先囉。試想象一下,妳自己去完廁所,之後就立即跳落個浴缸到,咁妳咪同啲乜野一齊浸囉…
    浴盆洗下好。
    我練開鐵沙掌。所以有次好熱都唔覺。差啲煮熟節瓜俠!
    妳可以去打書釘,睇下有本教人幫小朋友做按摩。都好簡單。按下手仔腳仔,喺胸口打轉。都幾好玩。
    我地都係之前有個朋友教,之後再上堂學咋。冇話啱唔啱嘅。可能我都做得唔好呢。大家參詳一下囉!

    回覆刪除
  9. 好詳細!讚!謝謝分享!
    不過我冇你咁多steps, 平時食奶次次都洗面, 所以冇幫佢沖涼時洗埋; 另外都冇搽凡士林 or 爽身粉, 但太凍凍親哲哲; 亦都冇用baby body oil幫佢按摩, 都係果句...天氣凍嘛...快手最緊要!

    回覆刪除
  10. 櫻杏子上午8:00

    白雪 :

    睇完你既示範,就覺得自己對anson原來好粗魯同好馬虎架!!!

    我無用小小綿花球同佢洗面架..只係用沙巾擦佢(仲要都幾用力添bor)

    我都無用爽身粉....因為怕爽身粉會攪到anson第日有哮喘

    我亦無用潤膚油, 我怕會block左anson既毛孔

    我又無"先把屁股抹乾淨,然後才除衫",一開波就除衫落水架啦...

    我更無”用小量嬰兒沐浴露清潔浴盆”,只係用清水洗咋...

    我只有用手掌試水溫...

    最後搽cream cream時摸暈anson全身, 算唔算按摩架?

    哎呀~~~有無攪錯呀!!!!!!點做人阿媽架我??????????
    我,同白雪你,做法都係一樣的, except茄茄細個時就用棉花球洗面 (而家大左都係用紗巾), 同用手踭試水溫 =.=""
    但全部都係醫院 & 陪月度學番黎嫁喎,我諗應該唔差得去邊,係冇Lingberg咁細心溫柔體貼姐…
    不過我覺得茄茄都已經好enjoy啦
    btw, 醫院同陪月都話唔好用爽身粉喎。佢地話怕夏天bb出汗d粉痴埋一舊舊唔係幾好。

    回覆刪除
  11. Jojit Au Yeung上午8:00

    Maggie :

    好詳細!讚!謝謝分享!

    不過我冇你咁多steps, 平時食奶次次都洗面, 所以冇幫佢沖涼時洗埋; 另外都冇搽凡士林 or 爽身粉, 但太凍凍親哲哲; 亦都冇用baby body oil幫佢按摩, 都係果句...天氣凍嘛...快手最緊要!


    凡士林係有個姨姨教嘅。理論上都好。等啲尿尿接觸嘅到皮膚。阿仔個屁股仔又真係幾滑㗎。嘻…
    我屋企勁開暖爐。所以問題唔係太大。不過電費單就…

    回覆刪除
  12. Jojit Au Yeung上午8:00

    櫻杏子 :

    我,同白雪你,做法都係一樣的, except茄茄細個時就用棉花球洗面 (而家大左都係用紗巾), 同用手踭試水溫 =.=""
    但全部都係醫院 & 陪月度學番黎嫁喎,我諗應該唔差得去邊,係冇Lingberg咁細心溫柔體貼姐…
    不過我覺得茄茄都已經好enjoy啦
    btw, 醫院同陪月都話唔好用爽身粉喎。佢地話怕夏天bb出汗d粉痴埋一舊舊唔係幾好。
    我唔係好細心㗎,係 Jayson 媽咋。佢係實驗室技術員,做事當然細心啲啦。
    我都聽見話唔好用爽身粉。但我地自己以前都係咁用啦。未到夏天冇得試。試完再講。哈哈哈…

    回覆刪除
  13. 我都係衰架啦...女人之家粗手粗腳!

    我絕對比唔到你果d"輕輕", "小心地"咁溫柔架啦~~~
    我想anson第日"零毛孔"呀嘛...其實呢d只係我一個好個人既護膚心得-如果毛孔被block, 佢地就會為左要抖氣而撐大d, 久而久之就會愈撐愈大....呵呵~我可是一個貌似16歲的mami啊~
    爽身粉變哮喘係我朋友個兒科醫生講既...hm...我都係寧可信其有咋...
    好!從今日起我要學似你咁溫柔同細心!

    回覆刪除
  14. 櫻杏子:茄茄真幸福!...........
    唔怪得次次同anson沖涼我都梗係覺得佢"掘"住我啦~~~
    (我愈來愈覺得自己失敗了....)

    回覆刪除
  15. Jojit Au Yeung上午8:00

    白雪 : 我都係衰架啦...女人之家粗手粗腳!我絕對比唔到你果d"輕輕", "小心地"咁溫柔架啦~~~我想anson第日"零毛孔"呀嘛...其實呢d只係我一個好個人既護膚心得-如果毛孔被block, 佢地就會為左要抖氣而撐大d, 久而久之就會愈撐愈大....呵呵~我可是一個貌似16歲的mami啊~爽身粉變哮喘係我朋友個兒科醫生講既...hm...我都係寧可信其有咋...好!從今日起我要學似你咁溫柔同細心!
    我都係有口講,做得好唔好都係阿仔先知。果然好有護膚心得!我怕佢濕疹多啲囉。如果真係撐大咗,我搵妳救命呀吓!加油啦!16歲的mami!(滴汗中…)

    回覆刪除
  16. wingwing上午8:00

    果然是一個好爸爸呀,不過鼻仔都要清潔呀 !

    回覆刪除
  17. Jojit Au Yeung上午8:00

    wingwing :

    果然是一個好爸爸呀,不過鼻仔都要清潔呀 !


    咁我地又冇特別注意喎。有鼻屎咪整出嚟囉。啱唔啱呀?

    回覆刪除
  18. Lindberg :

    我都係有口講,做得好唔好都係阿仔先知。
    果然好有護膚心得!我怕佢濕疹多啲囉。如果真係撐大咗,我搵妳救命呀吓!
    加油啦!16歲的mami!(滴汗中…)


    正是!

    嘩卡卡卡卡卡卡卡卡卡卡卡卡!!!!

    回覆刪除
  19. Jojit Au Yeung上午8:00

    白雪 :

    正是!

    嘩卡卡卡卡卡卡卡卡卡卡卡卡!!!!


    咁我想請問一聲,如果我想變番17歲爸爸,有乜方法呢?
    話時話,未生之前,Jayson 嫲整咗好多燕窩,要 Jayson 媽食。佢唔食。一個唔肯食,一個唔肯唔整。之後我一個人食晒!皮膚不知幾滑呀!不過個肚就… 唉…

    回覆刪除
  20. Lindberg : 咁我想請問一聲,如果我想變番17歲爸爸,有乜方法呢?話時話,未生之前,Jayson 嫲整咗好多燕窩,要 Jayson 媽食。佢唔食。一個唔肯食,一個唔肯唔整。之後我一個人食晒!皮膚不知幾滑呀!不過個肚就… 唉…
    咁你呢個漁人得曬d利啦....
    Jayson 媽又會唔食既? 燕窩既魅力係沒法擋架喎!!
    你呀??呢d有一半係先天架bor...如果無先天, 後天點補都....呵呵~~
    心得係....."名模腔" :er...飲多d水啦, 睡眠要充足, 食多d水果蔬果, 唔好食咁多煎炸野喎...hm...保持心情開朗....呵呵....咁囉.....

    回覆刪除
  21. Jojit Au Yeung上午8:00

    白雪 :

    咁你呢個漁人得曬d利啦....

    Jayson 媽又會唔食既? 燕窩既魅力係沒法擋架喎!!

    你呀??呢d有一半係先天架bor...如果無先天, 後天點補都....呵呵~~

    心得係....."名模腔" :er...飲多d水啦, 睡眠要充足, 食多d水果蔬果, 唔好食咁多煎炸野喎...hm...保持心情開朗....呵呵....咁囉.....
    係醫生叫唔好食。主要原因係唔安全。點知啲雀食乜呀!
    我有先天呀!我阿媽都好滑㗎。
    死火!有咗 Jayson 又點會睡眠充足?頭先先食完炸野!返工心情好唔開朗… 大鑊…

    回覆刪除
  22. Jojit Au Yeung上午8:00

    白雪 : 櫻杏子:茄茄真幸福!...........唔怪得次次同anson沖涼我都梗係覺得佢"掘"住我啦~~~(我愈來愈覺得自己失敗了....)"掘"住妳?唔會呱… 想電妳咋?

    回覆刪除
  23. Lindberg :

    掘"住妳?唔會呱… 想電妳咋?


    堅架...搵日影相你睇!

    回覆刪除
  24. Lindberg :

    係醫生叫唔好食。主要原因係唔安全。點知啲雀食乜呀!

    我有先天呀!我阿媽都好滑㗎。

    死火!有咗 Jayson 又點會睡眠充足?頭先先食完炸野!返工心情好唔開朗… 大鑊…
    我果時食左好多喎...

    你先天? 真的嗎(國語)?

    哈哈...其實我都無一樣follow到...無計啦, 我呢d天生麗質呀嘛..呵呵!!

    回覆刪除
  25. Jojit Au Yeung上午8:00

    白雪 :

    Lindberg :

    掘"住妳?唔會呱… 想電妳咋?
    堅架...搵日影相你睇!


    好呀!我上面都放咗節瓜相妳睇。我等睇臣臣呀!

    回覆刪除
  26. Jojit Au Yeung上午8:00

    白雪 :

    我果時食左好多喎...

    你先天? 真的嗎(國語)?

    哈哈...其實我都無一樣follow到...無計啦, 我呢d天生麗質呀嘛..呵呵!!


    不打緊啦。記得唔好俾臣臣食就真!
    當r然r啦r!(國語卷脷音)
    巴閉啦妳!

    回覆刪除
  27. Lindberg : 好呀!我上面都放咗節瓜相妳睇。我等睇臣臣呀!
    weekend 啦!

    回覆刪除
  28. Jojit Au Yeung上午8:00

    白雪 :

    weekend 啦!


    好!我等住見臣臣!

    回覆刪除
  29. 你教得好詳細呀!

    謝謝你既分享~
    我第一次做人媽媽..

    bb 咁軟lum lum

    沖涼又咁深...

    真係好緊張呢

    回覆刪除
  30. Jojit Au Yeung上午8:00

    Be :

    你教得好詳細呀!

    謝謝你既分享~

    我第一次做人媽媽..

    bb 咁軟lum lum

    沖涼又咁深...

    真係好緊張呢


    沖涼好好玩㗎。又可以建立親子關系。加油呀!

    回覆刪除