2008年3月19日

寵物與嬰兒相處的心德

今日收到 faifai 留言,問及有關寵物與嬰兒相處要注意的地方。首先要多謝妳的留言,實話實說,我並不是專家,所以我只好在此分享我的經驗。而網友中,亦有不少跟我們一樣有寵物和小朋友。相信她們也可以在此分享一些心德。

(點解好似X夫人信箱咁嘅…)


寵物與小孩共處,所需要注意的大概可以分為「生理」上同「心理」上兩個層面。先講一講「生理」上要注意的地方。

其實很多寵物主人,最關心的,就是小孩會否有敏感的狀況。而敏感可以分為「呼吸氣道」和「皮膚」兩方面。較嚴重的,前者為哮喘,後者為濕疹。寵物的皮毛和氣味,的而且確是引起問題的其中一個原因。但是經我觀察所得,寵物只是一個誘因,而我覺得主因是小朋友體質的問題。如果要治本,不是一件容易的事。例如濕疹,實際上要怎樣醫治,沒有人有一個確實的答案。很多時都只好把「過敏原」隔離,希望小朋友慢慢長大後,體質會自然會有所改善。早前有個朋友的小孩有濕疹,到最後都只好隔離其中一個「過敏原」,就是把貓貓送走。

作為寵物和小孩的父母,亦非只可聽天由命。為了孩子,我們的做法,是先會比較留意懷孕期間的飲食。坊間有很多人說在懷孕期間,有些東西要吃或不要吃,才對小孩好。我們德高望重的婦科大夫的指引,是正常的食物除了貴價芝士之外,全部都可以照常吃。蝦蟹如果不是日吃夜又吃的話,不會好似其他人所說,令小孩長大後會有過敏現象。但藥材、燕窩、甚至牛奶可免則免。除了以防利斯特菌之外,太多的藥物或荷爾蒙亦有機會影響嬰兒的發展。
如果可以做到這樣,我覺得在「先天」上可以做到的,都已經做好了。之後便是「後天」的安排。家中的清潔固然重要,但我主張拿一個平衡。太過清潔,反而令小孩接觸太少病原,導致之後的抵抗力比較差。可以的話,盡量利用媽媽留在嬰兒體內頭三個月的抗體,例如多出外或接觸不同的人,讓寶寶好好建立自己的免疫系統。

吸塵和打掃可以去除大部份在空氣中的寵物毛髮。而氣味方面,可以考慮買部空氣清新機。我的朋友家中有養狗,用了空氣清新機,說對小孩的哮喘問題有一定的改善。我亦因此掙扎了一段時間,因為如上所提及,我不想家中太過清潔。可是最後都是買了,因為我們更怕 Jayson 會有濕疹。

但要明白一點,空氣清新機其實只能清除肉眼看不見的東西。毛髮和灰塵等,都是要靠打掃才行。嬰兒床亦很難避免被寵物所侵占或踐踏,所以床單要常更換。
而皮膚保養上,我們可以薄薄的抹一些嬰兒用的潤膚油,據說有保護皮膚對抗過敏原的作用。

而「心理」上要注意的地方,就是跟寵物作好心理上的準備。我覺得作為負責任的寵物主人,這點是非常重要。網上很容易便找到一些教人如何介紹家中新成員給寵物認識。要留意的,就是寵物也有妒忌心,和對環境轉變的不安。後者很容易會發展成一些疾病。所以接了新生嬰兒回家之後,不要忽略了這些一直陪伴在身邊的寵物。我們失去了心愛的威威,所以希望其他人不會跟我們一樣。


有一些比較誇張的做法,如在小孩出世前,於家中播放嬰兒喊聲的錄音,我覺得未必為太過有需要。但跟寵物說肚內的是媽媽的小孩,我覺得他們某程度上是明白的。家中的新傢俱,和氣味的轉變等,亦會為寵物帶來不安,所以亦要加以注意。最緊要的,當然是不要分薄了對寵物們的愛。

其實最難處理的,是如何說服家中的長輩,去留住寵物。因為很多時候,道理對他們來說,怎麼也說不清。我們的做法是堅持,做好自己應做的事。最後,就是把一切當成「耳邊風」。



~ Lindberg

19 則留言:

  1. 節瓜ba-b 辛苦你啦,比咁多資料同分析比我地參考.thanks!!

    我tor anson時一d口都無介,只係小飲甜野,魚蝦蟹魚生生蠔樣樣齊,anson宜家d皮膚好好,係就係黑古核突左d,但無敏感又唔會甩皮,所以我都覺得食物無咩大關係.
    空氣清新機超有用,我係果d一起身會打30個乞嚏既人,有左清新機後就好返曬lu.
    記得同anson出院返屋企既第一日,一返到去就喺花園比烏冬kiss福仔聞下anson先入屋,同時同佢地講呢個係細佬,但宜家就好似只有福仔知道多左個屋企人,烏冬kiss就傻更更唔係好知咁.
    其實有左anson最大既改變係佢地由屋入面搬左出花園,我地係一知道有左就開始呢個安排,經過9個月既適應期anson先出世,所以佢地應該唔會好覺得係因為anson先會搬屋,佢地亦都無咁妒忌同upset,而且盡量每日同烏冬kiss去街 (以前係一星期先一次),相信可以彌補一下.

    回覆刪除
  2. 我就冇咩心得...
    主要都係保持空氣流通同地方同寵物清潔。
    不過因為我個d係狗, 就唔似得貓咁可以周圍跳, 要限制佢地既活動範圍都好易, 暫時我地都唔會俾mavis掂到d狗, 只可以係對望囉, 因為mavis而家好鐘意用手摸野, 摸完又好順手咁擺隻手入口... 真係要睇得好實!
    咁佢地而家相處都冇咩問題, 因為冇身體接觸, 只係對望下傾下偈丫聞下咁... 至於妒嫉... 我雀得係睇動物性格...
    我bobo不嬲都唔like分左佢個洛文俾人架喇, 即使同momo一齊大佢都唔like洛文有時同momo fd, 但bobo點唔like都唔會出手傷人, 佢只會係攝位, 攝埋洛文身邊囉, 咁佢就心滿意足架喇, 係有時衰d就搞下事屈係momo做囉, 哈哈~~~
    而momo就好單純, 只要有人同佢玩就得, 冇得玩佢就去瞓... 最多係有時夜晚洛文攤係sofa到睇tv睇希望瞓係洛文身上...

    回覆刪除
  3. I am so proud of you!

    回覆刪除
  4. Jojit Au Yeung上午8:00

    白雪 :

    節瓜ba-b 辛苦你啦,比咁多資料同分析比我地參考.thanks!!

    我tor anson時一d口都無介,只係小飲甜野,魚蝦蟹魚生生蠔樣樣齊,anson宜家d皮膚好好,係就係黑古核突左d,但無敏感又唔會甩皮,所以我都覺得食物無咩大關係.


    Anson 邊有黑古核突呀?阿媽又亂講野!
    你地識得錫番啲寵物,當然唔會嬲你地啦!

    回覆刪除
  5. Jojit Au Yeung上午8:00

    Koko :

    不過因為我個d係狗, 就唔似得貓咁可以周圍跳, 要限制佢地既活動範圍都好易, 暫時我地都唔會俾mavis掂到d狗, 只可以係對望囉, 因為mavis而家好鐘意用手摸野, 摸完又好順手咁擺隻手入口... 真係要睇得好實!

    咁佢地而家相處都冇咩問題, 因為冇身體接觸, 只係對望下傾下偈丫聞下咁... 至於妒嫉... 我雀得係睇動物性格...

    我bobo不嬲都唔like分左佢個洛文俾人架喇, 即使同momo一齊大佢都唔like洛文有時同momo fd, 但bobo點唔like都唔會出手傷人, 佢只會係攝位, 攝埋洛文身邊囉, 咁佢就心...
    我都見過 Jayson 扯咗姐姐啲毛出嚟!不過好彩冇放入口。哈!
    bobo 會攝位咁嬌呀?好可愛呀。俾著我,都一定錫死佢啦。嘻…

    回覆刪除
  6. Jojit Au Yeung上午8:00

    Todd :

    I am so proud of you!


    借問聲,proud 乜鬼呢?哈哈哈…

    回覆刪除
  7. Lindberg :

    Koko :

    不過因為我個d係狗, 就唔似得貓咁可以周圍跳, 要限制佢地既活動範圍都好易, 暫時我地都唔會俾mavis掂到d狗.......
    你好似講到bo mo都唔痴你痴曬洛文咁既?

    回覆刪除
  8. Jojit Au Yeung上午8:00

    白雪 :

    Koko :

    不過因為我個d係狗, 就唔似得貓咁可以周圍跳, 要限制佢地既活動範圍都好易, 暫時我地都唔會俾mavis掂到d狗.......

    你好似講到bo mo都唔痴你痴曬洛文咁既?


    係呢!
    前兩晚好好笑。以前 Julie 只會瞓我心口。嗰晚我胃抽筋,痛到飛起,一開眼就見到 Julie 瞓喺佢阿媽個心口。佢阿媽又攰到乜都唔理,就咁就一直瞓落去…

    回覆刪除
  9. 公關Patsy上午8:00

    Julie同Jayson仔相處得幾好咁bor~

    近排係換毛的季節

    清潔的工作會唔會更加多呢?

    回覆刪除
  10. Jojit Au Yeung上午8:00

    公關Patsy :

    Julie同Jayson仔相處得幾好咁bor~

    近排係換毛的季節

    清潔的工作會唔會更加多呢?


    Julie 跟排都好黐人。可能因為哥哥唔係到呱。唉…
    係呀!Julie 今年都甩好多毛。唯有幫佢梳密啲啦。

    回覆刪除
  11. Lindberg :

    Todd :

    I am so proud of you!
    借問聲,proud 乜鬼呢?哈哈哈…



    咁堅持留住威威同Julie,又咁o錫佢地囉!

    回覆刪除
  12. Jojit Au Yeung上午8:00

    Todd :

    咁堅持留住威威同Julie,又咁o錫佢地囉!


    你第一日識我呀?!

    回覆刪除
  13. bobo真係攝攝攝咁攝入黎架!!!

    回覆刪除
  14. Jojit Au Yeung上午8:00

    Koko :

    bobo真係攝攝攝咁攝入黎架!!!


    有機會影個 video 嚟睇下呀。一定好可愛!

    回覆刪除
  15. Lindberg : 有機會影個 video 嚟睇下呀。一定好可愛!
    係喎~ 好丫!

    回覆刪除
  16. 原來係咁, 等我大肚時仲食咁多燕窩同牛奶tim, 不過最近同chloe做左test, 原來佢對所有奶類(包括牛, 羊及豆奶)製品敏感ah, 我都順便做埋test, 我都對豆奶敏感wor, 食左幾十年豆腐及黃豆副食品都唔知, 以後要戒la, 聽醫生講, 好多亞洲人都對黃豆敏感而自己唔知ga

    回覆刪除
  17. Jojit Au Yeung上午8:00

    wanda :

    原來係咁, 等我大肚時仲食咁多燕窩同牛奶tim, 不過最近同chloe做左test, 原來佢對所有奶類(包括牛, 羊及豆奶)製品敏感ah, 我都順便做埋test, 我都對豆奶敏感wor, 食左幾十年豆腐及黃豆副食品都唔知, 以後要戒la, 聽醫生講, 好多亞洲人都對黃豆敏感而自己唔知ga


    哈!妳讀乜鬼 Biochem 㗎?!不過真係好難講。個個人都有唔同理論。而且唔好飲奶都係近一兩年先聽見。如果唔係大夫,我地都會照食燕窩。
    不過 Chloe 真係好慘喎,咁咪乜都唔飲得?!

    回覆刪除
  18. aiya, 我讀d biochem 比翻晒人la...
    依家比chloe飲nestle 能恩2 + 2 餐飯, d牛奶蛋白係半水解, 粒子細d無咁易敏感, 之前飲日本和光堂(唔知係咪低敏)都ok, 依家d濕疹好左好多不過都仲係有lor, 將來佢唔可以食朱古力/ice cream....慘
    Lindberg :

    wanda :原來係咁, 等我大肚時仲食咁多燕窩同牛奶tim, 不過最近同chloe做左test, 原來佢對所有奶類(包括牛, 羊及豆奶)製品敏感ah, 我都順便做埋test, 我都對豆奶敏感wor, 食左幾十年豆腐及黃豆副食品都唔知, 以後要戒la, 聽醫生講, 好多亞洲人都對黃豆敏感而自己唔知ga
    哈!妳讀乜鬼 Biochem 㗎?!不過真係好難講。個個人都有唔同理論。而且唔好飲奶都係近一兩年先聽見。如果唔係大夫,我地都會照食燕窩。

    不過 Chloe 真係好慘喎,咁咪乜都唔飲得?!

    回覆刪除
  19. Jojit Au Yeung上午8:00

    wanda :

    aiya, 我讀d biochem 比翻晒人la...

    依家比chloe飲nestle 能恩2 + 2 餐飯, d牛奶蛋白係半水解, 粒子細d無咁易敏感, 之前飲日本和光堂(唔知係咪低敏)都ok, 依家d濕疹好左好多不過都仲係有lor, 將來佢唔可以食朱古力/ice cream....慘


    又真係幾煩喎… 加油啦!!!希望佢大個啲會強壯啲啦!

    回覆刪除