2008年1月18日

忽然書蟲

近幾日一次過睇完兩本之前睇開嘅書。一本係小川洋子嘅《凍結的香氣》,另一本係村上春樹嘅《人造衛星情人》。呢兩本書差唔多同一時間開始睇,但係用咗我好長嘅時間去完成。主要原因係實在太忙,冇時間好好停落嚟睇書。

先講人造衛星情人。睇埋呢本就睇晒村上所有嘅長篇小說:
1979年 聽風的歌
1980年 1973年的彈珠玩具
1982年 尋羊冒險記
1985年 世界末日與冷酷異境
1987年 挪威的森林
1988年 舞·舞·舞
1992年 國境之南、太陽之西
1992年-1995年 發條鳥年代記
1999年 人造衛星情人
2002年 海邊的卡夫卡
2004年 黑夜之後
其實我都冇依次序去睇。依家睇番個表,發現《發條鳥年代記》、《人造衛星情人》、同埋《海邊的卡夫卡》連續三套,都有個共通點。就係每本書都有一兩幕勁核突嘅場面。最核突應該係《發條鳥年代記》嘅生剝人皮。鐘意貓就最怕《海邊的卡夫卡》嘅食貓心(好想嘔…)。而《人造衛星情人》都睇到我叫救命,嗰條「木」簡直係酷刑之中嘅酷刑。
話雖如此,都係好鐘意睇村上。

呢本《人造衛星情人》,書評話係長篇戀愛推理小說。我就唔覺得推理得去邊。不過個故事都幾複雜。男主角鐘意咗個情投意合嘅女仔,奈何個女仔鐘意咗個有夫之婦。我冇打錯,係「有夫之婦」。唉…

書中有段係女主角寫嘅日記。我覺得村上有啲似寫梗佢自己。將好多好多野寫落嚟,旅行見到嘅野、對不同事物嘅睇法、甚至乎雜亂無章嘅念頭、等等,然後從寫作中整理自己嘅思想,最後咪變咗本書賣俾我地囉!嘻…

而《凍結的香氣》就係我睇嘅第二本小川洋子著作。之前睇過《博士熱愛的算式》。想睇呢本書,係俾佢嘅內容簡介所吸引:
我第一次收到他為我調製的香水。
他為那瓶香水取名為「記憶之泉」,瓶蓋上精雕著孔雀的羽毛。「孔雀是記憶之泉的使者。」說著,他取下瓶蓋,將手指滑入我的髮,在耳後抹上一滴香水。
然而,他在第二天自殺了──在我們共同生活滿一周年的第二天自殺了。
他瀟灑地離去,就像惡作劇般地從我的眼前徹徹底底消失了!
為了解開他的死亡之謎,我這才逐漸了解他,卻又隨著一步步的了解,益發感受到他的不可思議;在他的履歷表上,除了姓名之外,所有一切都是捏造的。他甚至謊稱家人都過世了!
人究竟背負了什麼樣的情感,才會如此與自己的過去切割開來?既然以全新的面貌面對這個世界,為何又選擇離開?
我所熟知的他,在我的眼前徹徹底底地消失了,而我所不知道的另一個他,也在他消失之後一點一滴地浮現了。
我終於明白──人是由記憶組成的,逃得再遠,終究還是原地轉圈。因為人逃不出記憶的形影相隨......。
呢個係一個追尋記憶嘅故事。小川洋子對於記憶嘅描述好細致。除此之外,故事中亦有些少有趣嘅數學題目。不過就有啲似之前嗰本《博士熱愛的算式》「用剩」嘅野,依家攞嚟用番。哈!

另一樣有趣,就係書本嘅包裝。書面畫有一條孔雀毛。起初都唔覺得有乜特別,後來有一晚熄飯廳燈時,見到枱面上有野發光。嚇到我呀!原來嗰條孔雀毛係用夜光顏料畫。哈哈…



~ Lindberg

6 則留言:

  1. 我去年書展買了兩本村上春樹的散文,只今依然在書櫃崆舖塵。很想看:(

    回覆刪除
  2. Jojit Au Yeung上午8:00

    sica :

    我去年書展買了兩本村上春樹的散文,只今依然在書櫃崆舖塵。很想看:(


    散文?邊兩本呀?考完高考慢慢睇囉!

    回覆刪除
  3. 什麼神的孩子都在跳舞,和遇見100%的女孩。看過數頁而己...

    回覆刪除
  4. Jojit Au Yeung上午8:00

    sica :

    什麼神的孩子都在跳舞,和遇見100%的女孩。看過數頁而己...


    《神》睇咗。《100%》好想睇!

    回覆刪除
  5. wingwing上午8:00

    嘻嘻 ! 我近來都書蟲呀 !仲有睇到瞓著添 !

    回覆刪除
  6. Jojit Au Yeung上午8:00

    wingwing :

    嘻嘻 ! 我近來都書蟲呀 !仲有睇到瞓著添 !


    我明,係大懶蟲!哈哈哈!

    回覆刪除