2008年1月23日

擴大禁煙範圍一年後…

早幾日天氣凍行街,我同老婆話:

「妳發唔發覺呢,天氣越凍呢,啲咩就越犀利…」

「係呀,條街啲煙味就越勁。」

「係呀…係呀…」

其實我係想話天氣越凍,就越有啲女仔著啲短褲短裙出嚟。在嚴嚴寒冬,為我地男士送贈一股暖流。對此等衣著,深表感激。當然之後冇講到…

講開食煙,擴大禁煙範圍已經實行咗一年有多。唔知大家同唔同意,我自己覺得食多咗二手煙。
香港《吸煙(公眾衛生)條例》(香港法例第371章),一般稱作吸煙條例或禁煙條例。條例於1982年訂立,是香港最主要的控煙法例。此法例旨在禁止在某些區域吸煙,並就煙草產品的包裝、售賣及推廣等方面作出限制和規管,並陸續修訂,2006年香港立法會通過大幅擴大禁煙範圍,在餐廳、酒吧、公園、扶手電梯以至室內公共地方等,均會作不同程度的禁煙。新禁煙令於2007年1月1日零時開始實施。
其實一直以來,我都覺得室內禁煙冇乜意思。喺一個開明嘅社會,我相信極少數嘅人會喺辦公室內煲煙。尤其是當你識得周圍嘅人,知道入面有人唔食煙。而且人天生係有一對腳,如果唔想同啲煙民困埋一齊,你可以行去第二到㗎嘛。例如我知道以前銅鑼灣某幾間茶餐廳特別多煙民聚集,而且通風做得唔係太好。知道咪唔去囉。雖然好似被迫避開咗佢地,對我地非吸煙者好唔公平,但如果食肆老板唔對我地體諒一下,我幫襯佢都費時。

如果間茶餐廳只係做煙民生意都夠做,當然要恭喜一下佢啦。但係如果只係得小貓幾隻,生意做唔住,佢自自然然會諗辦法去改善。加強通風設備、設非吸煙區、全餐廳禁煙、等等。所以食唔食得煙,最好咪由得個市場自己去淘汰同選擇囉。

我覺得之前未擴大禁煙範圍就好似困獸鬥,依家就似猛虎出籠一樣。個個都好似有大條道理咁,企喺條街到煲煙。公共米缸(即垃圾筒或煙灰缸)四周、商業大廈後門、食肆門口等等,往往都聚集一大班煙民。就好似幾個同事,或三五知己,啖天說地,你一口,我一口。漸漸演變成另一種社交活動。

有啲食煙嘅朋友仲懶衰,話係「我地」趕「佢地」出嚟。依家吹啖煙出嚟都小啲內疚感。當然,條街係空曠地方,煙好快會被吹走。但我覺得討厭程度真係仲差過以前。起碼一出街就真係好似聞多咗煙味。「濃度」係高至甚高。

其實 2006 年尾去新加坡都已經發覺呢個現象。佢地都有類似香港嘅禁煙條例。條街都係好煙。當時心諗如果香港實行又會變成點。答案原來係一模一樣。

莫非要做到好似日本咁,連一啲主要街道都禁埋?

而對餐廳生意上,其實都影響唔少。起初啲人會話,食煙嘅都會食飯㗎啦,影響都會有限度啫。其實對某啲食肆而言會係。即使話係茶餐廳,我相信(至少係自己所見)啲人都會照常食個下午茶餐,之後行出外面煲煙。可能因為咁,茶餐廳仲可以做多一轉半轉,生意仲好咗添。但係對於我地做西餐廳就慘啲。以前啲人食飽飯,都會留低食個甜品,飲杯咖啡。依家好多時都見,只要一張枱之中有一個煙民,啲人就會趕住走出外面,或去第二場,如可以食煙嘅酒吧或有露天位置嘅食肆。所以好明顯見到自己某幾間餐廳,餐後飲品係賣少好多。有間差唔多得番一半。而呢個亦都係新加坡一早証實嘅問題。

因為人為嘅干預(立法),我睇都要等個市場慢慢調節一下啦。唉…



~ Lindberg

12 則留言:

  1. wingwing上午8:00

    攪到我氣管差咗好多呀 !嗚嗚...

    回覆刪除
  2. 亦搞到我氣管差好多,因為在街上吸煙,又大塵,冬天又凍

    回覆刪除
  3. Jojit Au Yeung上午8:00

    wingwing :

    攪到我氣管差咗好多呀 !嗚嗚...


    我發覺人老咗,氣管好明顯差咗。好易敏感。

    回覆刪除
  4. Jojit Au Yeung上午8:00

    乙人 :

    亦搞到我氣管差好多,因為在街上吸煙,又大塵,冬天又凍


    係呢!幾樣野加埋好鬼辛苦!

    回覆刪除
  5. 你這個post讓我想起剛剛看到在「毒apple」中的評論版看到袁彌明寫的一篇文章,寫的與你今天的話題、甚至內容也差不多。

    伸延文章在此。

    回覆刪除
  6. Jojit Au Yeung上午8:00

    可梨 :

    你這個post讓我想起剛剛看到在「毒apple」中的評論版看到袁彌明寫的一篇文章,寫的與你今天的話題、甚至內容也差不多。伸延文章在此。


    唔係呱?有冇咁啱呀?不過講明先,我係唔睇報紙嘅。

    回覆刪除
  7. Small Water上午8:00

    唔係掛...咁你咩要感激ATV, 總令你有去夏威夷的感覺. 哈哈!^_^

    回覆刪除
  8. Jojit Au Yeung上午8:00

    Small Water :

    唔係掛...咁你咩要感激ATV, 總令你有去夏威夷的感覺. 哈哈!^_^


    Sorry, 我冇睇 ATV,唔明妳講乜…

    回覆刪除
  9. Small Water上午8:00

    Lindberg :

    Small Water :

    唔係掛...咁你咩要感激ATV, 總令你有去夏威夷的感覺. 哈哈!^_^
    Sorry, 我冇睇 ATV,唔明妳講乜…


    "在嚴嚴寒冬,為我地男士送贈一股暖流。對此等衣著,深表感激。當然之後冇講到…"
    ATV啲乜乜小姐總是泳衣演出.

    回覆刪除
  10. Jojit Au Yeung上午8:00

    Small Water :

    ATV啲乜乜小姐總是泳衣演出.


    係咩?咁就要轉台睇下啦。哈!

    回覆刪除
  11. 那个漫画很好玩!~~~

    如果大陆大城市也禁烟就好啦!~

    回覆刪除
  12. Jojit Au Yeung上午8:00

    isxin :

    那个漫画很好玩!~~~

    如果大陆大城市也禁烟就好啦!~


    真係要睇下點樣去禁煙。好似香港嘅做法,就有少少無謂嘅感覺,而且有時仲好似衰過以前!唉…

    回覆刪除